E-commerce na zielonym szlaku

TEMAT NUMERU

Zachowanie równowagi między ekonomią a ekologią to dziś jedno z największych wyzwań stojących przed każdą firmą. Postępująca degradacja środowiska i rosnąca świadomość społeczeństwa wymuszają na biznesie udoskonalenie strategii rozwojowych i podjęcie realnych działań. Wiedzą o tym przedsiębiorcy skupieni wokół e-commerce, którzy już od dłuższego czasu stawiają na nowoczesne i zrównoważone rozwiązania – zarówno w kwestii pakowania, jak i procesów logistycznych. Wywiad z Jarosławem Kamińskim, prezesem i dyrektorem zarządzającym Rajapack sp. z o.o.

Czy e-commerce dąży do neutralności środowiskowej?

Tak, z pewnością. Zrównoważony rozwój będzie w 2023 r. dominującym trendem w szeroko pojętym handlu internetowym. Nie ulega wątpliwości, że obecnie – z uwagi na rosnącą popularność zakupów w sieci – branża ta generuje znaczną ilość odpadów i emisji gazów cieplarnianych związanych z produkcją i transportem towarów do klientów. Zmiana była konieczna. Z tego też powodu przedsiębiorcy już od dłuższego czasu stawiają na nowoczesne rozwiązania – zarówno w kwestii pakowania, jak i procesów logistycznych – które mają uczynić proces doręczania przesyłek mniej szkodliwym dla planety. Opakowania dostosowane gabarytowo do zawartości czy wykorzystanie materiałów z recyklingu stały się w branży standardem, a na rynku wciąż pojawiają się kolejne innowacje, które mają eliminować plastik tam, gdzie w procesie pakowania wydawał się niezastąpiony. Mowa m.in. o alterna...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 papierowych oraz elektronicznych wydań magazynu
  • Nieograniczony – przez 365 dni – dostęp online do aktualnego i archiwalnych wydań czasopisma
  • ... i wiele więcej!

Przypisy