Samo ustawienie regałów wysokiego składowania w magazynach nie daje automatycznie maksymalizacji przychodów i zysków

TEMAT NUMERU

– W pełni zautomatyzowany magazyn i wzmocnienie konstrukcji regałowych pozwolą nam bez trudu budować wyższe i coraz wyższe magazyny – podkreśla w rozmowie z Januszem Mincewiczem Anita Polednia, dyrektor ds. logistyki w JAS-FBG S.A.

Od kilku lat JAS-FBG stawia na logistykę magazynową. Jakie rozwiązanie dziś preferuje firma w zakresie wyposażenia swoich magazynów wysokiego składowania?
Wszystkie nasze magazyny, poza cross-dockowymi, wyposażone są w regały wysokiego składowania – zarówno te tradycyjne, jak i typu drive-in. Chodzi o to, by maksymalnie wykorzystać posiadaną powierzchnię. Dzięki rozbudowie „w górę” nawet na stosunkowo niedużym obszarze możemy mieć magazyn oferujący znaczną pojemność magazynową. Zamiast jednej palety stojącej na podłodze, możemy składować pięć–sześć w regałach. To oczywiście wpływa znacząco na obniżkę kosztów magazynowania jednej palety, a więc i na ceny dla klientów. Magazyny wysokiego składu są o wiele bardziej konkurencyjne w porównaniu do niezaregałowanych. Jeżeli chodzi o nasze chłodnie i mroźnie, to tam mamy regały jezdne, które przesuwają się i otwierają jeden korytarz przejazdowy w miejscu, do którego akurat musimy się dostać. W rezultacie mamy tylko jeden korytarz wśród wielu regałów, czyli wykorzystanie powierzchni magazynowej jest jeszcze lepsze. A musimy pamiętać, że koszt jednego metra kwadratowego w chłod...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 papierowych oraz elektronicznych wydań magazynu
  • Nieograniczony – przez 365 dni – dostęp online do aktualnego i archiwalnych wydań czasopisma
  • ... i wiele więcej!

Przypisy