Empty Space economy

Jak pozbyć się pustych przestrzeni w przesyłkach?

TEMAT NUMERU

Im większa różnorodność oferowanego asortymentu, tym trudniej znaleźć złoty środek, jeśli chodzi o wielkość opakowania. Jak wynika z raportu DS Smith i Forbes Insights, w zależności od branży ilość pustego miejsca w przesyłkach wynosi od 18% dla odzieży i obuwia do 64% w przypadku przedmiotów ze szkła. Z drugiej strony, zakup opakowań odpowiednich do każdego sprzedawanego przedmiotu oznacza spore koszty nie tylko związane z utrzymywaniem zapasu opakowań, ale i z kosztami ich magazynowania. Jednak zredukowanie niepotrzebnej, pustej przestrzeni w przesyłkach może oznaczać ograniczenie kosztów transportu nawet o 25%.
 

Nawet jedna czwarta przestrzeni ładunkowych kontenerów wysyłanych z Azji jest pusta. To oznacza, że 
 ok. 61 mln TEU rocznie wysyłanych jest niepotrzebnie – wynika z raportu przygotowanego przez Forbes Insight i firmę DS Smith. Lepsze wykorzystanie tej przestrzeni mogłoby przynieść oszczędności rzędu 46 mld dol. rocznie i obniżenie emisji CO₂ o 122 mln t. Zanim towar dotrze do klienta końcowego, liczby te wzrosną jeszcze bardziej. Wystarczy przyglądnąć się większości przesyłek wysyłanych przez sprzedawców internetowych. Niedostosowane do wielkości produktu opakowania zawierają spore ilości zbędnego wypełniacza, który generuje niepotrzebne koszty i zabiera cenną przestrzeń ładunkową. Wszystko to spowodowało, że powstała już osobna dziedzina nazywana gospodarką pustej przestrzeni (Empty Space Economy).

Od początku

Marnowanie przestrzeni trzeba rozpatrywać na każdym etapie łańcucha logistycznego. Producent, stosując odpowiednie opakowania, powinien zadbać o jak najlepsze wypełnienie przestrzen...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 papierowych oraz elektronicznych wydań magazynu
  • Nieograniczony – przez 365 dni – dostęp online do aktualnego i archiwalnych wydań czasopisma
  • ... i wiele więcej!

Przypisy