Zdaniem optymistów dzięki organizacji Euro 2012 w Polsce możliwy jest znaczny wzrost ilości realizowanych inwestycji – przede wszystkim w infrastrukturę transportową. Pesymiści wskazują, że nie ma żadnych gwarancji, iż gigantyczne nakłady w zaplecze niezbędne przy organizacji mistrzostw w konkretnym czasie (o ile kiedykolwiek) się zwrócą. W przypadku infrastruktury transportowej sprawa jest stosunkowo prosta: liczne projekty drogowe realizowane są „na Euro”, a w praktyce służyć będą mieszkańcom i przedsiębiorcom przed i na długo po mistrzostwach. Na pewno zatem inwestycje te (zwiększając dostępność komunikacyjną poszczególnych lokalizacji i dając dostęp do usług wyższej jakości) posłużą podniesieniu konkurencyjności polskich firm na rynku międzynarodowym.
Czy organizowane w Polsce Euro 2012 wpłynęło na rynek magazynowy?

członek zarządu MLP Group
Z uwagi na organizację Euro 2012 bardzo dużo inwestycji, szczególnie drogowych, zostało przyspieszonych. Dzięki powstającym nowym odcinkom autostrady centra logistyczno-produkcyjne zyskują nowe, szybsze połączenia z większymi miastami, niektóre drogi są poszerzane o dodatkowy pas lub są remontowane, co znacznie usprawni komunikację parków znajdujących się w pobliżu tych dróg. Zdecydowanie wszystkie inwestycje drogowe zwiększą atrakcyjność parków logistyczno-produkcyjnych dla klientów.

partner zarządzający na Europę Środkowo-Wschodnią Panattoni Europe
Efekt „Euro 2012” jest obecny również w przypadku powierzchni przemysłowej, ale tylko w kontekście powstającej infrastruktury. Nie pojawił się on na kilkadziesiąt dni przed Euro, lecz dużo wcześniej. Dowodem na to są realizowane inwestycje w sąsiedztwie A1, A2, A4 czy A8, a także zapowiedzi powstania nowych lokalizacji, jak chociażby Panattoni Park...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 papierowych oraz elektronicznych wydań magazynu
- Nieograniczony – przez 365 dni – dostęp online do aktualnego i archiwalnych wydań czasopisma
- ... i wiele więcej!