Dołącz do czytelników
Brak wyników

Flota do wynajęcia

Baza wiedzy | 15 czerwca 2021 | NR 3
0 41

Według naszych wyliczeń na wynajem krótko- i długoterminowy czeka nawet kilkanaście tysięcy wózków widłowych. Jaką flotą do wynajmu dysponują producenci i dystrybutorzy na polskim rynku?

Na polskim rynku działa duża grupa firm, licząca nawet kilkadziesiąt przedsiębiorstw, oferująca krótko- i długoterminowy wynajem wózków widłowych. Jak w każdej branży, liderów rynkowych mających szeroką ofertę i uzyskujących duże przychody jest kilku. Do tego grona należą przede wszystkim producenci i dilerzy wózków widłowych, którzy dysponują flotą do wynajmu krótko- lub długoterminowego. Często dodatkowo oferują również używane wózki widłowe oraz maszyny budowlane różnych marek.
Zeppelin Polska, wyłączny dystrybutor wózków widłowych marki Hyster oraz dystrybutor maszyn marki Manitou, oferuje w ramach wynajmu krótkoterminowego flotę 700 wózków widłowych dostępną w 5 oddziałach w Polsce. W ramach wynajmu długoterminowego Zeppelin Polska oferuje pełną gamę wózków widłowych o napędzie gazowym, elektrycznym i z silnikami Diesla, od 1 do 50 t.
– Mamy szeroką gamę wózków: gazowych, elektrycznych, z silnikami Diesla. Jako jedyni na rynku oferujemy w STR wózek o ładowności 16 ton – twierdzi Rafał Zdunek, szef STR i Używanych Wózków Widłowych Zeppelin Polska.
Toyota Material Handling Polska w wynajmie krótkoterminowym posiada ponad 1000 wózków, flota wynajmu długoterminowego natomiast to ponad 2800 pełnej gamy produktów Toyota i BT. 
Dział wynajmu wózków widłowych STILL, operujący z czterech miast – Poznania, Warszawy, Katowic i Gdańska, oferuje do wynajęcia ponad 700 urządzeń w 60 różnych konfiguracjach. Są to klasyczne wózki z przeciwwagą z napędem elektrycznym, Diesla czy gazowym, wózki z zakresu techniki magazynowej, ciągniki czy wózki do komisjonowania. W ofercie wynajmu znajduje się również dodatkowe wyposażenie i osprzęt do wózków, takie jak: pozycjonery wideł, przedłużki, paletyzery, obrotnice, HRS, Elocon.
– Jungheinrich dysponuje flotą wynajmu liczącą ponad 2000 różnych wózków widłowych w całej Polsce oraz 25 000 maszyn na całym świecie. W naszej flocie znajdują się wózki: akumulatorowe – unoszące, podnośnikowe, czołowe i wysokiego składowania, spalinowe –
z napędem na gaz lub ropę, ciągniki elektryczne, wózki do komisjonowania w poziomie i w pionie, pojazdy specjalistyczne oraz szeroka gama wózków z osprzętem roboczym, takim jak np. chwytaki, pozycjonery wideł, paletyzery, przedłużki do wideł, stacje do wymiany baterii, trzpienie do dywanów, pługi śnieżne itp. Maszyny mają zróżnicowany tonaż od 1 do 9 ton – informuje Anna Keppel-Płatek, dyrektor Wynajmu i Wózków Używanych Jungheinrich Polska.
Piotr Łysoń z firmy Lemarpol informuje, że jego firma w chwili obecnej dysponuje stokiem z ponad 300 sztukami podnośników o zróżnicowanych parametrach technicznych, o udźwigu od 900 do 8000 kg, zarówno z napędem gazowym, elektrycznym, jak i silnikami Diesla. Głównie są to nowe i używane wózki widłowe najlepszych japońskich marek, tj. Toyota, Nissan, Komatsu, Mitsubishi, a także Yale, Hyster, Still, Manitou. 
– W ubiegłym roku firma Lemarpol stała się autoryzowanym dilerem marki ATLET – lidera w branży elektrycznych podnośników magazynowych oraz uznanej światowej marki JCB. W ten sposób nasza oferta została poszerzona o specjalistyczne wózki magazynowe, głównie z napędem elektrycznym, oraz o maszyny do prac w terenie – informuje Piotr Łysoń.
Które modele są najpopularniejsze w ofercie wynajmu? Piotr Łysoń przekonuje, że wymogi klientów są bardzo różne i zależą przede wszystkim od specyfiki pracy oraz parametrów ładunków. Najczęściej są to jednak podnośniki o udźwigu 1,5 t z napędem gazowym oraz sprzęt typowo magazynowy z napędem elektrycznym służący do obsługi nawet najbardziej wymagającego magazynowania, np. przy wąskim korytarzu roboczym czy dość wysokim składowaniu.
– Do klienta przeważnie są dostarczane wózki nowe, chociaż coraz więcej jest projektów, w których oferujemy tzw. mix, czyli wózki nowe i prawie nowe. Wózki używane to wózki 1-2-letnie w idealnym stanie technicznym – informuje Karolina Ruszczyk, rental coordinator Toyota Material Handling Polska.
Najpopularniejsze we flocie na wynajem Jungheinrich Polska są wózki elektryczne do prac magazynowych unoszące i podnośnikowe (najczęściej z platformą dla operatora), akumulatorowe czołowe z udźwigiem
od 1,6 tony do 5 ton, które z roku na rok wypierają wózki spalinowe, kiedyś tak bardzo popularne w wynajmie. Jednak nadal cieszą się dużą popularnością wózki gazowe o dużych tonażach, np. 5 ton, zwłaszcza u klientów zajmujących się montażami maszyn czy linii produkcyjnych.
– Obserwujemy wzrastające zainteresowanie wynajmem wózków ciężkich, tj. powyżej 8 ton, w którym Hyster jest liderem na rynku. Ostatni...

Dalsza część jest dostępna dla użytkowników z wykupionym planem

Przypisy