Jak marketing walczy o miejsce na opakowaniu?

TEMAT NUMERU

Po czterech latach prowadzenia warsztatów Impact Centre w DS Smith Packaging mogę stwierdzić, że nasi klienci (uczestnicy warsztatów) najczęściej poruszają kwestię kosztu w kontekście standaryzacji względem personalizacji opakowań. Zastosować standardową szatę graficzną (logo, grafika) dla wszystkich odmian produktu czy indywidualną dla każdego wariantu? Jak umieszczać informacje logistyczne? Stosować etykiety czy nadruk na opakowaniach?

Rozważania rozpoczniemy od opakowań SRP (shelf ready packaging), gdyż tego typu konstrukcje łączą m.in. funkcje logistyczne i marketingowe jako jedno z fundamentalnych założeń tego typu opakowań. Zastanówmy się, w jakich sytuacjach funkcje logistyczna i marketingowa przenikają się lub są, w przenośni, konkurencyjne względem siebie.

Znakowanie SRP


Po pierwsze – oznakowanie kartonu. Oznaczenia...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 papierowych oraz elektronicznych wydań magazynu
  • Nieograniczony – przez 365 dni – dostęp online do aktualnego i archiwalnych wydań czasopisma
  • ... i wiele więcej!

Przypisy