Jak opakować innowacyjnie?

Codzienny produkt w niecodziennym opakowaniu

OPAKOWANIE I OZNAKOWANIE TOWARU

 

Przedsiębiorstwa mogą działać w dwóch sytuacjach: pewności i niepewności. Pierwsza z wspomnianych ma miejsce w gospodarce centralnie planowanej, kiedy to nie kierownictwo firmy, ale jednostki nadrzędne decydują o celach, priorytetach i w zasadzie nie ma obawy, że wyprodukowane dobra nie znajdą nabywców. To już historia. Druga sytuacja pojawia się, gdy firma działa w gospodarce konkurencyjnej – wówczas sama musi dbać o stworzenie i realizację planów, o badanie potrzeb rynku, a także o ciągły rozwój. 

 

Cechą innowacji jest to, że mają one charakter nieciągły, a więc nie są wynikiem powolnej ewolucji, tylko powstają wskutek twórczych działań człowieka, 
a ponadto są wyraźną nowością w stosunku do tego, co było wcześniej


To aktualne realia, z którymi borykają się producenci i sprzedawcy. Z rozwojem wiąże się pojęcie innowacji, które są warunkiem sukcesu firmy na rynku. Należy zaznaczyć, że rozumie się je i definiuje bardzo różnie. Wąskim ujęciem jest założenie, że innowacje to takie zmiany techniczne, w wyniku których powstają wyroby o nowych lub udoskonalonych własnościach użytkowych [1]. Bardzo szerokim podejściem jest natomiast twierdzenie, że innowacja to po prostu synonim zmiany, a więc jest coś nowego [2]. Oba podejścia są skrajne...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 papierowych oraz elektronicznych wydań magazynu
  • Nieograniczony – przez 365 dni – dostęp online do aktualnego i archiwalnych wydań czasopisma
  • ... i wiele więcej!

Przypisy