Polski handel przez internet szacowany był w 2012 r. na
ok. 21,5 mld zł, co stanowiło ok. 3,5% wartości całego rynku sprzedaży detalicznej. Udział ten nadal jest mniejszy niż w pozostałych krajach zachodnioeuropejskich, ale systematycznie się zwiększa, co wynika głównie ze zwiększenia popularności internetu, niższych cen produktów, wygody zakupów i poszerzającej się oferty. W 2013 r. wartość ta wyniesie prawdopodobnie ponad 25 mld zł.
Najpierw kurierzy, teraz operatorzy
Jeszcze kilka lat temu obsługa sprzedaży internetowej leżała w gestii operatorów pocztowych i firm kurierskich. Koncentrowano się na szybkim i terminowym doręczeniu przesyłki do klienta. Nie było to jednak proste ze względu na to, że odbiorcami takich przesyłek były głównie osoby fizyczne. Jednak dynamiczny wzrost tego segmentu klientów spowodował, że stał się on przedmiotem zainteresowania innych przedsiębiorstw, m.in. operatorów logistycznych. Na rynku znalazły się też wyspecjalizowane firmy zajmujące się pełną obsługą sklepów internetowych i współpracujące z operatorami k...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 papierowych oraz elektronicznych wydań magazynu
- Nieograniczony – przez 365 dni – dostęp online do aktualnego i archiwalnych wydań czasopisma
- ... i wiele więcej!