Jest popyt, jest podaż

Raport

E-handel jest ostatnio jednym z najpopularniejszych tematów, w szczególności w odniesieniu do logistyki. Nic dziwnego – tam, gdzie jest popyt, pojawia się też podaż. Chodzi przede wszystkim o usługi logistyczne świadczone na rzecz tego sektora gospodarki. Najpopularniejsza jest dystrybucja paczek ze sklepów internetowych do klientów. Coraz większym zainteresowaniem cieszą się też inne usługi, takie jak: magazynowanie, konfekcjonowanie, pakowanie, zarządzanie zwrotami czy usługi finansowe.  

Polski handel przez internet szacowany był w 2012 r. na
ok. 21,5 mld zł, co stanowiło ok. 3,5% wartości całego rynku sprzedaży detalicznej. Udział ten nadal jest mniejszy niż w pozostałych krajach zachodnioeuropejskich, ale systematycznie się zwiększa, co wynika głównie ze zwiększenia popularności internetu, niższych cen produktów, wygody zakupów i poszerzającej się oferty. W 2013 r. wartość ta wyniesie prawdopodobnie ponad 25 mld zł.

 

Tomasz Przybył,
dyrektor sprzedaży i marketingu, FIEGE
Aktualnie nasza firma świadczy w Polsce usługi stricte logistyczne dla firm z sektora e-handlu (przyjęcie produktów do magazynu, składowanie, kompletacja, pakowanie, przygotowanie do wysyłki), ale jest w stanie oferować dużo większy wachlarz usług, często odległych od logistyki. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby przenieść do Polski rozwiązania i narzędzia wypracowane i z powodzeniem stosowane w FIEGE Niemcy, które umożliwiają oferowanie niemal pełnego pakietu usług: zarządzanie zamówieniami, usługi call center, zarządzanie wierzytelnościami i inne. Na podstawie doświadczeń naszych niemieckich kolegów sądzimy, że możliwość tak kompleksowej współpracy z jednym partnerem, zwłaszcza dla firm z sektora e-handlu, które są w fazie startu lub wczesnego rozwoju, może być niezwykle interesująca i może ułatwić rozwój działalności.

 

Najpierw kurierzy, teraz operatorzy


Jeszcze kilka lat temu obsługa sprzedaży internetowej leżała w gestii operatorów pocztowych i firm kurierskich. Koncentrowano się na szybkim i terminowym doręczeniu przesyłki do klienta. Nie było to jednak proste ze względu na to, że odbiorcami takich przesyłek były głównie osoby fizyczne. Jednak dynamiczny wzrost tego segmentu klientów spowodował, że stał się on przedmiotem zainteresowania innych przedsiębiorstw, m.in. operatorów logistycznych. Na rynku znalazły się też wyspecjalizowane firmy zajmujące się pełną obsługą sklepów internetowych i współpracujące z operatorami k...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 papierowych oraz elektronicznych wydań magazynu
  • Nieograniczony – przez 365 dni – dostęp online do aktualnego i archiwalnych wydań czasopisma
  • ... i wiele więcej!

Przypisy