Dołącz do czytelników
Brak wyników

Jest to dla nas ogromny sukces

Baza wiedzy | 1 lipca 2021 | NR 4
0 120

O kontynuacji współpracy z Zalando z Piotrem Kohmannem, prezesem zarządu FIEGE Sp. z o.o., rozmawia Magdalena Libiszewska.

Od kiedy FIEGE obsługuje rynek e-commerce?
FIEGE działa na rynku e-commerce od 2007 r. Już wtedy dostrzegliśmy potencjał tkwiący w tej branży i od tego czasu wspieramy naszych klientów w rozwoju, świadcząc im usługi nie tylko typowo logistyczne, ale także doradcze, HR-owe oraz wspierając rozwój systemów IT.

A Zalando? Kontrakt na obsługę centrum dystrybucyjnego w Gryfinie to kontynuacja współpracy.
Z Zalando FIEGE związane jest od 2010 r. Z roku na rok zakres usług świadczonych dla naszego partnera się powiększa. W zeszłym roku w Stradelli niedaleko Mediolanu we Włoszech powstało pierwsze międzynarodowe centrum dystrybucyjne Zalando. Centrum o powierzchni 20 000 m² już od stycznia 2016 r. obsługuje klientów włoskich. Nasz partner zadecydował, że drugie międzynarodowe centrum dystrybucyjne zostanie wybudowane w Polsce, a FIEGE ponownie będzie odpowiadało za jego obsługę. FIEGE istnieje na rynku polskim już prawie 20 lat i bardzo się cieszymy, że rocznica naszej działalności zbiega się z uruchomieniem tak znaczącego projektu z tak znamienitym partnerem, jakim jest firma Zalando. Jest to dla nas ogromny sukces, wyróżnienie i potwierdzenie wiarygodności naszej firmy oraz zaufania, jakim obdarza nas nasz partner.
Centrum logistyczne, które zlokalizowane zostanie w Gryfinie niedaleko Szczecina, jest drugim międzynarodowym centrum dystrybucyjnym Zalando, jednak o znacznie większej powierzchni – bo aż 130 000 m². Centrum to będzie obsługiwało klientów 
z 15 krajów Europy.

 

Operacje magazynowe w centrum logistycznym Zalando w Erfurcie (fot. Zalando)

 

Co, Pana zdaniem, przekonuje światowych gigantów do lokowania swoich centrów dystrybucyjnych w Polsce?
Gryfino, w którym zostanie wybudowane centrum dystrybucyjne, ma nie tylko doskonałe położenie, blisko trasy S3, i infrastrukturę. Jest to region, w którym stopa bezrobocia w dalszym ciągu jest wysoka, więc dostęp do potencjalnych pracowników jest dużo łatwiejszy niż w innych regionach Polski.
Nie bez znaczenia jest również fakt, że zainteresowanie zakupami przez internet lub poprzez kanał internetowy w Polsce staje się coraz popularniejsze. Sklepy internetowe poszukują możliwości najbardziej efektywnego i opłacalnego kosztowo procesu realizowania i kontrolowania zamówień klientów. Myślę, że najwięksi inwestorzy widzą potencjał w rynku polskim, który – w związku z perspektywami wzrostu tego rynku i rosnącym zainteresowaniem Polaków zakupami w sieci – daje możliwość zdobywania i szybszego docierania do nowych klientów. Zalando rozwija się w imponującym tempie – w zeszłym roku szczyciło się zdobyciem 3 milionów odbiorców, a również polscy klienci coraz częściej korzystają z tej platformy, wybierając zakupy w sieci.

Co musi zrobić FIEGE w Polsce, aby sprostać oczekiwaniom Zalando?
FIEGE ma wieloletnie doświadczenie w obsłudze klientów z branży modowej. Z centrów dystrybucyjnych zlokalizowanych w Europie i Azji realizowanych jest codziennie ponad 100 000 wysyłek oraz ponad 100 000 zwrotów. FIEGE obsługuje wielu klientów z branży odzieżowej w kilku krajach. Do naszych klientów należą wielkie marki: Espirit, Puma, Mexx, Gerry Weber, Felina. Zapewniana przez nas obsługa logistyczna obejmuje całość operacji, począwszy od dostaw, magazynowania, kontroli jakości, realizacji zamówień, wysyłki paczek i zwrotów towaru, katalogowania artykułów, wysyłania wzorów do studiów fotograficznych, a kończąc na rozmaitych usługach dodanych, takich jak etykietowanie oraz przygotowywanie zestawów promocyjnych. Naszym klientom proponujemy inne usługi dla logistyki dla tej branży, takie jak prasowanie, szycie, etykietowanie, foliowanie, pakowanie...

Dalsza część jest dostępna dla użytkowników z wykupionym planem

Przypisy