Mateusz Kudaj, projektant logistyk WDX, podkreśla, że przenośniki rolkowe najczęściej dostarczane są do transportu palet, co jest spowodowane ich prostą budową oraz niezawodnością. W istocie, przenośniki rolkowe, nierzadko zwane też wałkowymi, mogą transportować towary na paletach, ale i w kartonach, skrzyniach czy workach. Radzą sobie z ładunkami o każdej wadze. Elementy są wprawdzie typowe, ale poszczególne rozwiązania mocno zindywidualizowane. Nierzadko stanowią też uzupełnienie zaawansowanych systemów magazynowych, jako linie zasilające np. układnice tacowe czy w pełni zautomatyzowane magazyny wysokiego składowania. W strefach rozładunku magazynów przenośniki rolkowe sprawdzają się w procesie kompletacji wysyłki. Dzięki użyciu pełnej automatyki sterowania nie stanowi problemu zarządzanie przepływem palet, ich buforowanie, przygotowanie spedycji, jak również komunikacja z systemem nadrzędnym (WMS). Poziome systemy rolkowe uzupełniane są nierzadko przenośnikami pionowymi, umożliwiającymi transport na wszystkie piętra składowania (eliminacja wózków elektrycznych czy spalinowych z danego obszaru).
W firmie Mecalux podkreślają, że przenośniki rolkowe są najpopularniejszym elementem systemu transportu wewnętrznego palet w przypadku transportowania ich na duże odległości. Podstawowym kryterium wyboru jest ułożenie palety na samym przenośniku – przenośniki rolkowe stosowane są zawsze, kiedy płozy palety powinny być ułożone równolegle do kierunku przemieszczania się palety. Innym kryterium jest organizacja samego magazynu.
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 papierowych oraz elektronicznych wydań magazynu
- Nieograniczony – przez 365 dni – dostęp online do aktualnego i archiwalnych wydań czasopisma
- ... i wiele więcej!