Dołącz do czytelników
Brak wyników

Klasa A+

Baza wiedzy | 1 lipca 2021 | NR 5
0 206

16 września br. Hellmann Worldwide Logistics Polska oficjalnie otworzył szesnasty oddział swojej sieci drobnicowej w Polsce, zlokalizowany w Warszawie (Sokołów).

Nowy oddział dysponuje magazynem klasy A+ o powierzchni operacyjnej 9820 m², 23 rampami przeładunkowymi, systemem zabezpieczenia przeciwpożarowego ESFR, oświetleniem LED podzielonym na siedem stref automatycznych (pięć stref sterowanych czujnikiem ruchu w regałach, dwie pozostałe w zależności od natężenia światła na powierzchni cross-docku) oraz biurami z odpowiednim zapleczem socjalnym dla pracowników i kierowców. Oddział Warszawa oferuje usługi dystrybucji europejskiej, logistyki oraz obsługi celnej.
Na uroczystości z okazji otwarcia oddziału zostały wręczone nagrody dla klientów, którzy związani są współpracą z Hellmann Worldwide Logistics Polska najdłużej. Wyróżnienie otrzymali: Giant Polska (współpraca od 2001 r.), Asmet (współpraca od 1999 r.) oraz firma Georg Fischer (współpraca od 1998 r.). 

 

 

 

Trzecia inwestycja firmy Hellmann w tym roku

Z Jackiem Przybyłowskim, prezesem Hellmann Worldwide Logistics Polska, przy okazji oficjalnego otwarcia nowego oddziału w Warszawie rozmawia Anna Frąckowiak.

 

 

Gratuluję otwarcia nowego oddziału Hellmann Worldwide Logistics Polska w Warszawie i od razu zapytam, czy na tym koniec?
Oprócz magazynu w Warszawie w tym roku mieliśmy jeszcze dwa tego typu przedsięwzięcia. Jedno miało miejsce w Poznaniu – otwarcie tamtego magazynu odciążyło oddział w Nowym Tomyślu, obsługujący do tej pory całą Wielkopolskę i województwo lubuskie. Ze względu na zwiększające się wolumeny podzieliliśmy ten rejon i Nowy Tomyśl obsługuje teraz wyłącznie województwo lubuskie, natomiast oddział w Poznaniu – Wielkopolskę. Druga inwestycja to Wrocław, do którego przenieśliśmy się na znacznie bardziej dopasowaną do naszych potrzeb inwestycję z większą liczbą bram. W sumie mamy więc w tym roku trzy takie przedsięwzięcia – jedno otwarcie i dwa przeniesienia. Do tego dodam wprowadzenie skanerów, a co za tym idzie – skanowanie przesyłek w całej naszej sieci krajowej. Można więc śmiało powiedzieć, że jest to bardzo pracowity rok z punktu widzenia infrastruktury, którą oferujemy naszym klientom. Myślę, że w przyszłym roku otworzymy oddział w Toruniu lub Bydgoszczy. Użyłem określenia „myślę”, ponieważ jest to uzależnione od dostępności powierzchni magazynowych, które nas interesują i odpowiadają naszym potrzebom. Jesteśmy w trakcie bardzo zaawansowanych rozmów z deweloperami i gdy tylko je zakończymy, będę mógł powiedzieć, że ruszamy w Bydgoszczy lub Toruniu.

Bydgoszcz i Toruń to lokalizacje, które w ostatnim czasie zyskują na znaczeniu, ale nie są też znowu bardzo oczywiste?
Dla nas jest to rejon biznesowo bardzo mocny. Mamy tam wielu odbiorców towarów, które dostarczamy dzisiaj za pośrednictwem naszego partnera. Ten rejon staje się też coraz bardziej interesujący z punktu widzenia potrzeb logistycznych klientów. Oceniamy go jako równoprawny rejon z takimi jak Kraków czy Wrocław.

Aż tak mocny?
Mówię teraz o potencjale klientów biznesowych, którzy są w obszarze naszego zainteresowania. To inna grupa niż klienci detaliczni. Tak jak już stwierdziłem, biznesowo to mocny rejon.

A idąc bardziej na północ, na wybrzeże? Czy Hellmann planuje tam inwestycje?
Mamy oddział drogowy i logistyczny w Gdańsku, a także placówkę w Szczecinie. Oddział w Szczecinie zajmuje się tylko ładunkami...

Dalsza część jest dostępna dla użytkowników z wykupionym planem

Przypisy