Wśród polskich inwestorów magazynowych najbardziej zainteresowani rozwiązaniami z zakresu automatyki są producenci (np. ZM Kania, Coca-Cola, Jantoń, Bahlsen, Lakma) oraz centra dystrybucyjne sieci handlowych (np. Kaufland, Jysk). Wśród tych odbiorców widać największe zrozumienie, jak inwestycje przekładają się na wzrost przewagi konkurencyjnej. Można dostrzec zarówno kompleksowe inwestycje od w pełni zautomatyzowanej infrastruktury produkcyjno-magazynowej (w tym zaawansowane konstrukcje magazynów wysokiego składowania – silosy), przez unowocześnianie posiadanych zasobów przez montaż automatycznych urządzeń do poszczególnych procesów czy obsługę gospodarski magazynowej za pomocą rozwiązań radiowych (nadzór, kompletacja, skanowanie) i rozwiązania integrujące automatykę z informatyką (np. Warehouse Management System, pomagający w identyfikacji każdej palety przez nadanie jej kodu logistycznego i umożliwiający lokalizację palety w dowolnym momencie) aż po zastosowania systemów automatyki budynkowej do obsługi pracy instalacji (widać to szczególnie w magazynach z certyfikacją LEED czy BREEAM, gdzie optymalna praca instalacji jest jednym z wymogów certyfikacji).
– Przed współczesną logistyką stoi wiele wyzwań wynikających z coraz szybszych przepływów towarów, a co za tym idzie – przepływów ogromnej ilości informacji – podkreśla Karolina Tokarz, wiceprezes zarządu, dyrektor ds. handlu i marketingu w PROMAG SA. – Automatyzacja i robotyzacja procesów logistyc...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 papierowych oraz elektronicznych wydań magazynu
- Nieograniczony – przez 365 dni – dostęp online do aktualnego i archiwalnych wydań czasopisma
- ... i wiele więcej!