Dołącz do czytelników
Brak wyników

LPP w nowym centrum dystrybucyjnym

Baza wiedzy | 9 lipca 2021 | NR 6
0 113

Do 9 października br. 100% wysyłek e-commerce firmy odzieżowej LPP rozpoczynało swój bieg w centrum dystrybucyjnym zlokalizowanym w Pruszczu Gdańskim. To była data graniczna uruchomienia operacji w nowym centrum w Strykowie.

LPP zakłada wzrost w obszarze sprzedaży internetowej o 100% zarówno w 2017 r., jak i w roku 2018, kiedy sklepy internetowe mają być dostępne łącznie na 16 rynkach. Limitowa powierzchnia oraz plany związane z rozwojem B2B, niski poziom bezrobocia w regionie, położenie geograficzne Pruszcza Gdańskiego (duża odległość od sortowni centralnych kurierów wpływająca na lead time) – to główne powody przeprowadzki procesów związanych ze sprzedażą internetową. Analizie poddano kilkadziesiąt obiektów i lokalizacji w Polsce. Ostatecznie zdecydowano się na wybór obiektu w SEGRO Logistics Park Stryków, który dysponuje powierzchnią 30 000 m² z możliwością podwojenia tej powierzchni do łącznej 60 000 m² w ciągu najbliższych 3 lat. Rosnąca skala operacji spowodowała także decyzję o ogłoszeniu przetargu na obsługę logistyczną kanału e-commerce. Wybór padł na Arvato SCM Solutions w Polsce, które zajmuje się m.in. magazynowaniem, kompletacją i pakowaniem, wysyłką kurierską, obsługą zwrotów i reklamacji oraz usługami specjalistycznymi (przepakowywaniem, etykietowaniem, wymianą folii, kontrolą jakościową) takiego asortymentu, jak odzież, obuwie, torebki oraz akcesoria. 

 


– Nowe centrum dystrybucyjne odpowiada za obsługę e-commerce marek: Reserved, Mohito, House oraz Sinsay, co daje wolumen kilkunastu milionów wysyłanych sztuk produktów rocznie – mówi Jacek Kujawa, wiceprezes LPP odpowiedzialny m.in. za logistykę i działania e-commerce w spółce.
Równolegle z uruchomieniem CD w Strykowie, ruszyło nowe centrum dystrybucyjne LPP w Rosji. Placówka, o powierzchni 7000 m², będzie odpowiedzialna za obsługę zamówień z obszaru sprzedaży internetowej w Europie Wschodniej. Plany LPP na kolejne lata zakładają wybudowanie od dwóch do czterech nowych centrów w zagranicznych lokalizacjach. Pierwszym z nich ma być magazyn w Anglii, który będzie odpowiedzialny za dystrybucję produktów w Wielkiej Brytanii. Kolejny ma powstać w Europie Południowej, wśród rozpatrywanych lokalizacji są m.in. Węgry i Rumunia, jednak ostateczna decyzja inwestycyjna nie została jeszcze podjęta.

 


– Rozwój sprzedaży internetowej zajmuje bardzo istotną pozycję w naszej strategii biznesowej. Internet daje niemal nieograniczone możliwości i jesteśmy przekonani, że nasze rosnące zaangażowanie w dynamicznie rozwijającym się obszarze e-commerce zapewni nam wiele korzyści. Przychody ze sprzedaży internetowej od stycznia do października br. wyniosły prawie ćwierć miliarda złotych i były ponad dwukrotnie wyższe, licząc rok do roku. Zależy nam na tym, żeby klienci otrzymywali zamówione ubrania jak najszybciej, dlatego zdecydowaliśmy się na dynamiczny rozwój sieci centrów dystrybucyjnych w kolejnych latach – dodaje Jacek Kujawa.

 

Od przyjęcia do wysyłki towaru

Spięcie systemów informatycznych LPP i Arvato SCM Solutions zapewnia operatorowi informację o ilości towarów, jakie dotrą do centrum dystrybucyjnego w Strykowie z CD w Pruszczu Gdańskim. Podczas przyjęcia towaru każdy z kartonów zostaje zeskanowany, by automatycznie informacja o dotarciu tego towaru do CD trafiła do systemu LPP. Równocześnie każdy karton ma w systemie swoje awizo, dzięki któremu operator wie, co w nim powinno się znajdować. Na stołach przyjęciowych każda sztuka towaru przechodzi kontrolę jakości, zostaje zeskan...

Dalsza część jest dostępna dla użytkowników z wykupionym planem

Przypisy