Magazyn dla e-commerce

STRATEGIE MAGAZYNOWE
Logistyka traktowana jest często jako „klucz do sukcesu” na rynku e-commerce. Chcąc zwiększać poziom obrotów i liczbę realizacji transakcji, należy stale modernizować zaplecze związane z obsługą przesyłek. Wraz z upowszechnianiem sprzedaży internetowej oraz rozwijaniem oferty dostępnej w sieci także tradycyjne sklepy poświęcają coraz większą uwagę realizacji zamówień.

Logistyka traktowana jest często jako „klucz do sukcesu” na rynku e-commerce. Chcąc zwiększać poziom obrotów i liczbę realizacji transakcji, należy stale modernizować zaplecze związane z obsługą przesyłek. Wraz z upowszechnianiem sprzedaży internetowej oraz rozwijaniem oferty dostępnej w sieci także tradycyjne sklepy poświęcają coraz większą uwagę realizacji zamówień. 

Tekst: Marcin Jurczak

Polska pod względem „logistyki e-commerce” jest rynkiem, który dopiero się rozwija. W zachodniej Europie nie jest niczym dziwnym, że w dużych centrach logistycznych operują właśnie gracze rynku e-commerce, a nie tylko tradycyjne sieci handlowe. Eksperci rynku magazynowego zwracają uwagę, że także i u nas sieci rozwijające sprzedaż internetową będą coraz ważniejszym klientem dla operatorów logistycznych i deweloperów powierzchni magazynowych. W rozwoju e-commerce swoją szansę widzą także tradycyjne sieci sprzedaży, które szukając nowych kanałów dystrybucji, przenoszą sprzedaż do internetu.

Trzy modele biznesu
 
W czasie analizowania sposobów magazynowania produktów przez sklepy internetowe można zauważyć występowanie trzech podstawowych modeli obsługi zapasów. Małe skl...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 papierowych oraz elektronicznych wydań magazynu
  • Nieograniczony – przez 365 dni – dostęp online do aktualnego i archiwalnych wydań czasopisma
  • ... i wiele więcej!

Przypisy