Metoda ABCD zwana metodą Suzuki

STRATEGIE MAGAZYNOWE

Metoda ABCD, zwana również metodą Suzuki, pozwala określić ważność i rangę poszczególnych przyczyn problemu logistycznego. Jest bardzo prosta i powszechnie stosowana. Wymaga aktywnego udziału starannie dobranego zespołu pracowników, będących specjalistami w swojej dziedzinie i znających z doświadczenia analizowany problem. Metoda ta może być zaimplementowana we wszystkich przedsiębiorstwach, niezależnie od profilu działalności i wielkości. 

Metoda Suzuki jest stosowana w sytuacjach gdy nie wiadomo, które spośród szeregu zbioru przyczyn mają większy, a które mniejszy lub nawet minimalny wpływ na analizowany problem. Tym samym umożliwia ona zawężenie pola działań poprzez ustalenie najważniejszych przyczyn wpływających na analizowane zagadnienie. Procedura postępowania, po zdefiniowaniu problemu i dobraniu zespołu roboczego, zawiera się w czterech etapach:

  1. Upor...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 papierowych oraz elektronicznych wydań magazynu
  • Nieograniczony – przez 365 dni – dostęp online do aktualnego i archiwalnych wydań czasopisma
  • ... i wiele więcej!

Przypisy