Dołącz do czytelników
Brak wyników

OPAKOWANIE I OZNAKOWANIE TOWARU

5 listopada 2021

NR 5 (Październik 2021)

Na podbój Everestu liczby zamówień. x-kom zainwestował w maszynę pakującą

0 30

Mniej tektury, zero wypełniacza i gigantyczny wzrost wydajności procesu – to efekty, które przekonały x-kom do zmiany sposobu pakowania zamówień. Nowa maszyna pakująca CVP Everest, która będzie „tlenem” we wspinaczce po wysoką wydajność, jest w stanie obsłużyć 85% zamówień sieci sklepów komputerowych.

W połowie września br. z Holandii do częstochowskiego Centrum Dystrybucji x-kom dotarło zamówione w kwietniu urządzenie, które odmieni dotychczasowy, manualny proces pakowania zamówień dla klientów. 
Otwarcie okna z produktami na monitorze, skanowanie produktów, dobór przez pracownika najbardziej dopasowanego kartonu z dostępnych wielkości, wypełnienie przestrzeni wypełniaczem, zaklejenie kartonu taśmą wodna i naklejenie odpowiednich etykiet – tak to w skrócie dotychczas wyglądało. Ten proces zostanie zachowany w przypadku najmniejszych produktów (np. karty SD, pendrive’y), które stanowią 10% zamówień oraz dla zakupów wielkogabarytowych (np. lodówki, telewizory) stanowiących 5% zamówień.
 


Kluczowym elementem nowego urządzenia jest skaner, który skanuje każdy zakup w 3D. Na podstawie skanu CVP Everest docina pudełko z tektury falistej dokładnie pod rozmiar zamówienia. I nie ma tu znaczenia, czy klient zamówił jedno czy więcej urządzeń. Zakup jest bezpiecznie spakowany pod wymiar, co pozwala też w zupełności zrezygnować z plastikowego wypełniacza. Jak informuje x-kom, to w skali roku ograniczenie o 1 100 000 metrów bieżących, 26 t odpadów foliowych. Minimalne wymiary opakowania to 180 × 240 × 50 mm, maksymalne – 600 × 600 × 350 mm oraz wszystkie rozmiary pomiędzy największym i najmniejszych z różnicą 1 mm.
Dzięki dopasowaniu rozmiaru opakowania do zamówienia w niektórych przypadkach wielkość pudełka będzie mniejsza nawet o 50%. Oznacza, że w autach, które codziennie odbierają przesyłki x-kom, będzie można zmieścić więcej paczek – firma szacuje, że będzie potrzebna co najmniej jedna ciężarówka kurierska mniej.
 


– CVP Everest to jest Rolls-Royce wśród maszyn do pakowania. Dzięki niej jesteśmy w stanie zredukować zużycie tektury do 30%. To ma bardzo duże znaczenie, gdyż Everest jest w stanie przygotować nawet 1100 paczek na godzinę. Oczywiście w ten sposób zmaleją koszty związane z dostarczeniem zamówienia, ale szalenie ważny jest tutaj aspekt związany z ograniczeniem śladu węglowego – mówi Karol Robaczewski, dyrektor logistyki i produkcji x-kom.
 


Zanim podjęta została decyzja o wyborze konkretnego...

Dalsza część jest dostępna dla użytkowników z wykupionym planem

Przypisy