Z danych firmy badawczej PBS (dawniej: Pracowni Badań Społecznych) wynika, że trzech na czterech Polaków kupuje w dyskontach, ponad połowa – w zagranicznych sieciach super- i hipermarketów, co czwarty – w polskich sieciach handlowych, a 3% – w hurtowniach sieciowych (typu Eurocash czy Makro Cash & Carry). Jeżeli dodać do tego stale rosnącą popularność galerii handlowych, otrzymamy czytelną informację na temat zwyczajów zakupowych polskich klientów. Wielkopowierzchniowe obiekty handlowe stanowią dla coraz większej grupy konsumentów podstawowe miejsce zakupów, co staje się głównym czynnikiem rozwoju sieci handlowych, a w konsekwencji także ich zaplecza logistycznego.

senior vice president, market officer Prologis w Polsce
Powierzchnie magazynowe przygotowywane dla sieci handlowych w Europie kontynentalnej nie różnią się zazwyczaj od innych nowoczesnych budynków magazynowych. Krajem, w którym dostrzec można pewne różnice, jest np. Wielka Brytania, gdzie różnice te wynikają z geograficznego położenia tego kraju oraz dojrzałości samego rynku powierzchni magazynowych. Dlatego umowy najmu zawierane są na znacznie dłuższy czas (15-25 lat) i obejmują większe powierzchnie niż ma to miejsce na kontynencie. Firmy działające na Wyspach przywiązują również ogromną wagę do kwestii zrównoważonego rozwoju, wykorzystują najbardziej ekologiczne środki transportu, m.in. kolej, i dlatego większość parków musi mieć rampy umożliwiające dostęp do sieci kolejowej.
...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 papierowych oraz elektronicznych wydań magazynu
- Nieograniczony – przez 365 dni – dostęp online do aktualnego i archiwalnych wydań czasopisma
- ... i wiele więcej!