Nie chcemy imitować aktualnych liderów

STRATEGIE MAGAZYNOWE

Jakim kontrahentem jest Amazon? Czy na polskim rynku można skutecznie konkurować ceną i czy różnorodność produktowa jest tylko atutem? O tych kwestiach z przedstawicielami zarządu Wandalex SA – Markiem Skrzeczyńskim, prezesem zarządu, oraz Dariuszem Bąkowskim, przewodniczącym rady nadzorczej – rozmawiała Anna Frąckowiak podczas Sztaplar Show, które towarzyszyło targom TAROPAK.

Kilka tygodni temu Wandalex poinformował, że dostarczy ponad 70 wózków wewnątrzmagazynowych marki Crown do polskich centrów dystrybucyjnych amerykańskiego giganta e-commerce, firmy Amazon. Jak się handluje z gigantem?
Marek Skrzeczyński: Na pewno nie mieliśmy żadnych szczególnych względów tylko dlatego, że wózki Crown, podobnie jak Amazon, mają amerykańskie korzenie – tak twierdzi konkurencja. Amazon wybierał spośród wielu dostawców wózków, z którymi współpracował na etapie przygotowywania inwestycji w Polsce i to właśnie jakość obsługi, szybkość serwisu sprawiła, że kupili sprzęt właśnie od nas. Stawiamy po prostu na jakość i Amazon to docenił. Dla przykładu w innych krajach Amazon dokonał innych wyborów.

Wspomniał Pan o konkurencji. Z kim Wandalex konkuruje na rynku?
Marek Skrzeczyński: Ze względu na różnorodność produktów trudno jest to precyzyjnie określić. Raczej należy mówić o konkurencji w poszczególnych segmentach. 
Dariusz Bąkowski: Przez lata naszej działalności wypracowaliśmy w organizacji taką umiejętność i odmienność, która...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 papierowych oraz elektronicznych wydań magazynu
  • Nieograniczony – przez 365 dni – dostęp online do aktualnego i archiwalnych wydań czasopisma
  • ... i wiele więcej!

Przypisy