Wiele osób podchodzi do procesu kompletacji jako samodzielnego problemu, który należy optymalizować w magazynie niezależnie od tego, co się w nim znajduje. Dobre podstawy optymalizacji zbierania towaru zakładają jednak, że należy je opracować na podstawie procesu rozkładania w magazynie. Jeśli położymy towar szybciej rotujący bliżej węzła, w którym zaczynamy i kończymy ścieżki kompletacyjne, należy się spodziewać, że ścieżki te ulegną skróceniu. Niestety nie zawsze maksymalne skrócenie ścieżek spowoduje przyspieszenie kompletacji! Dlaczego tak się dzieje?
Często zapominamy, że czas potrzebny na skompletowanie zamówienia składa się z czasów przemieszczania się między lokalizacjami i czasu pobierania towaru z lokalizacji. Jeśli cały szybko rotujący towar położymy w jednej alejce, może się okazać, że o dostęp do lokalizacji w tej alejce walczy kilka razy więcej magazynierów. Magazynier bardzo szybko dojdzie więc do wyznaczonej lokalizacji, a następnie spędzi tam dużo czasu, oczekując na dostęp do towaru. Strata czasu na oczekiwanie może być nawet większa niż koszt dojścia do dalszej, mniej odpowiedniej alejki, gdzie jednak nie ma nikogo i gdzie czas pobrania towaru jes...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 papierowych oraz elektronicznych wydań magazynu
- Nieograniczony – przez 365 dni – dostęp online do aktualnego i archiwalnych wydań czasopisma
- ... i wiele więcej!