Pod prądem

Rynek

Rola baterii trakcyjnych w wózkach widłowych jest nie do przecenienia. To, jakie baterie się stosuje, w jaki sposób się je wymienia i ładuje, jest nie tylko ważne ze względu na wymogi organizacji pracy, ale również z powodów czysto ekonomicznych.

 

Na rynku pojawia się coraz więcej nowych baterii trakcyjnych do widlaków, zarówno tych wiekowych (ciągle jeszcze funkcjonuje ich sporo w polskich magazynach), jak i tych najnowocześniejszych. Pojawiają się też coraz bardziej funkcjonalne systemy ładowania i wymiany, jak również regeneracji baterii.

Technologiczny progres 


Baterie zaopatrywane są w coraz nowocześniejsze systemy zwiększające funkcjonalność, niezawodność i wydłużające żywotność. To m.in. system cyrkulacji elektrolitu, składający się z układu rurek. Jak podkreślają specjaliści z firmy Bater-Elmar, system cyrkulacji elektrolitu niweluje efekt rozwarstwienia elektrolitu powstający podczas ładowania, a jednocześnie chłodzi baterię, skracając czas ładowania (nawet o jedną piątą). Istotnym elementem staje się też system centralnego uzupełniania wody. Specjalne automatyczne korki z zaworami połączone systemem rurek umożliwiają wygodne i szybkie uzupełnianie poziomu elektrolitu. Zatyczk...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 papierowych oraz elektronicznych wydań magazynu
  • Nieograniczony – przez 365 dni – dostęp online do aktualnego i archiwalnych wydań czasopisma
  • ... i wiele więcej!

Przypisy