Polski rynek opakowań to produkcja na poziomie ponad 71 mld zł rocznie

TEMAT NUMERU

– Obecnie obserwuje się duże zainteresowanie opakowaniami z materiałów biodegradowalnych i kompostowalnych, które można poddać recyklingowi, jak również tych, które w swoim składzie zawierają już składniki pochodzące z recyklingu – mówi prof. dr hab. inż. Stanisław Tkaczyk, prezes honorowy Polskiej Izby Opakowań, w rozmowie z Januszem Mincewiczem.

Po przeprowadzonych badaniach Retail Research zwraca uwagę na dynamicznie rosnący udział sprzedaży online w handlu ogółem. Jak ten wzrost przedkłada się na popyt ekoopakowań na potrzeby handlu detalicznego, retailu?

Wzrost sprzedaży na drodze online jest już w Polsce bardzo rozpowszechniony. Dodatkowo przyczyniła się do tego również pandemia. Co się tyczy sprzedaży opakowań, w tym ekoopakowań, to z rozmów prowadzonych z członkami Polskiej Izby Opakowań, jak i z członkami Krajowej Izby Gospodarczej (KIG) wynika, że ma ona miejsce głównie w zależności od potrzeb – sytuacyjnie, poza tradycyjnymi realizowanymi transakcjami kupna i sprzedaży internetowej. Wiąże się to z wieloma czynnikami, jak wieloletnie przyzwyczajenia do tradycyjnych wiarygodnych dostawców, ich lojalności itp. Oczywiście świadomość ekologiczna sprzedających i klientów ma generalnie wpływ na realizowane transakcje, ale istotną rolę odgrywają stosowne przepisy i czynniki ekonomiczne. 

Minimalizuje się wykorzystanie opakowań z tworzyw sztucznych w e-commerce i są już operatorzy, którzy proponują ekologiczne wielokrotne opakowania. Czy to przyszłość sprzedaży internetowej? 

Oczywiście rosnąca świadomość ekologiczna społeczeństwa, n...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 papierowych oraz elektronicznych wydań magazynu
  • Nieograniczony – przez 365 dni – dostęp online do aktualnego i archiwalnych wydań czasopisma
  • ... i wiele więcej!

Przypisy