Po przeprowadzonych badaniach Retail Research zwraca uwagę na dynamicznie rosnący udział sprzedaży online w handlu ogółem. Jak ten wzrost przedkłada się na popyt ekoopakowań na potrzeby handlu detalicznego, retailu?
Wzrost sprzedaży na drodze online jest już w Polsce bardzo rozpowszechniony. Dodatkowo przyczyniła się do tego również pandemia. Co się tyczy sprzedaży opakowań, w tym ekoopakowań, to z rozmów prowadzonych z członkami Polskiej Izby Opakowań, jak i z członkami Krajowej Izby Gospodarczej (KIG) wynika, że ma ona miejsce głównie w zależności od potrzeb – sytuacyjnie, poza tradycyjnymi realizowanymi transakcjami kupna i sprzedaży internetowej. Wiąże się to z wieloma czynnikami, jak wieloletnie przyzwyczajenia do tradycyjnych wiarygodnych dostawców, ich lojalności itp. Oczywiście świadomość ekologiczna sprzedających i klientów ma generalnie wpływ na realizowane transakcje, ale istotną rolę odgrywają stosowne przepisy i czynniki ekonomiczne.
Minimalizuje się wykorzystanie opakowań z tworzyw sztucznych w e-commerce i są już operatorzy, którzy proponują ekologiczne wielokrotne opakowania. Czy to przyszłość sprzedaży internetowej?
Oczywiście rosnąca świadomość ekologiczna społeczeństwa, n...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 papierowych oraz elektronicznych wydań magazynu
- Nieograniczony – przez 365 dni – dostęp online do aktualnego i archiwalnych wydań czasopisma
- ... i wiele więcej!