Pojazdy są obecnie wykorzystywane do dostarczania części do produkcji nadwozi BMW, a efekty ich pracy w rzeczywistych warunkach produkcyjnych kontrolowane są na bieżąco przez naukowców z Katedry Przepływu Materiałów i Logistyki na Uniwersytecie Technicznym w Monachium. Projekt badawczy H2IntraDrive został wsparty kwotą 2,9 mln euro przez Federalne Ministerstwo Transportu, Budownictwa i Rozwoju Miast w ramach Narodowego Programu Innowacji dla wodoru i technologii ogniw paliwowych (NIP).
– Ogniwa paliwowe dominują jako kluczowa technologia napędu w intralogistyce.
Z napędem H2IntraDrive robimy ważny krok w kierunku stworzenia przemysłowych wózków zasilanych wodorem, przygotowanych do produkcji na skalę przemysłową – podkreślił Theodor Maurer, CEO w Linde Material Handling przy okazji przekazywania wózków.
Hybrydowy system napędu zasilany jest wodorem z „zielonym certyfikatem”, co oznacza, że pozyskany on został ze źródeł odnawialnych i podczas jego wytwarzania powstaje bardzo niewielka ilość dwutlenku węgla. To istotna informacja w kontekście wiedzy o wysokim zapotrzebowaniu na energię elektryczną, która dotąd w i...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 papierowych oraz elektronicznych wydań magazynu
- Nieograniczony – przez 365 dni – dostęp online do aktualnego i archiwalnych wydań czasopisma
- ... i wiele więcej!