ESG, czyli kwestie związane z ochroną środowiska naturalnego, odpowiedzialnością społeczną i ładem korporacyjnym, stają się kluczowym elementem budowania strategii biznesowych firm.
ESG, czyli kwestie związane z ochroną środowiska naturalnego, odpowiedzialnością społeczną i ładem korporacyjnym, stają się kluczowym elementem budowania strategii biznesowych firm.
Polska firma tworząca rozwiązania dla elektromobilności i energoelektroniki chce pozyskać 9 ml zł na dalszy rozwój i ekspansję rynkową.
Przy rosnących cenach za energię zasadą staje się jej oszczędzanie. Kluczem do niego jest zarządzanie nie tylko energią, ale i całym magazynem. Im bardziej zautomatyzowany magazyn, tym łatwiej uzyskiwać oszczędności. Choć nie wszystkie magazyny da się w pełni zautomatyzować, to w większości z nich można zainstalować magazyn energii.
Niezakłócony przepływ materiałów w podwrocławskich zakładach produkcyjnych Vestel zapewnia flota 32 urządzeń do transportu poziomego. Aby zapewnić maksimum energooszczędności ładowania akumulatorów napędowych wózków widłowych, Vestel zdecydowała się na innowacyjny proces ładowania Ri.
W 2019 r. będziemy mieli najdroższą energię w Europie, ponieważ w 80% opiera się ona na węglu kamiennym. Choć żaden z dostawców nie podał jeszcze ostatecznych cen, spodziewane podwyżki energii dla firm sięgną 50–70%. Tymczasem, jak podaje portal Wysokie Napięcie, obecnie energia z farm wiatrowych już jest o połowę tańsza od energii węglowej. Realnym potwierdzeniem tych faktów jest zakończona niedawno pierwsza w Polsce aukcja OZE, podczas której rząd zakontraktował 15-letni zakup energii z nowych farm wiatrowych. Pomimo nieuniknionych podwyżek branża logistyczna próbuje już teraz obniżyć koszty energii. Co można zrobić, by chronić magazyn przed gwałtownym wzrostem kosztów i czy naprawdę nic nie zależy od nas?
Nie tylko przesłanki klimatyczne każą nam oszczędzać energię elektryczną, choć to teraz gorący temat. Prąd jest coraz droższy i nic nie wskazuje, aby jego cena miała spadać.
Wraz z rodziną produktów Selectiva 4.0 firma Fronius wprowadza na rynek nową generację swoich udanych systemów ładowania akumulatorów napędowych stosowanych w intralogistyce. Przekonują one do siebie inteligentnymi funkcjami oraz najłagodniejszymi i najwydajniejszymi metodami ładowania akumulatorów elektrolitycznych. Poza tym są przygotowane do połączenia w inteligentną sieć. Użytkownicy urządzeń do transportu poziomego otrzymują wyposażenie zdolne sprostać obecnym i przyszłym wyzwaniom i jednocześnie mogą obniżyć koszty eksploatacji, prądu i zmniejszyć emisję CO2.
Holenderska firma rodzinna Kras Recycling jest specjalistą w dziedzinie sortowania i dalszego przetwarzania odpadów papierowych, kartonowych, foliowych i plastikowych. W transporcie wewnętrznym Kras Recykling wykorzystuje elektryczne urządzenia do transportu poziomego oraz energooszczędną technologię ładowania, opracowaną przez austriackiego eksperta – firmę Fronius. Dzięki kompaktowym wymiarom firma była w stanie pomieścić prostowniki nawet w ograniczonych przestrzeniach –
w niezwykle kreatywny sposób.
Firma Desch Plantpak z siedzibą w Waalwijk (Holandia) zmodernizowała swoją flotę pojazdów do tranportu wewnętrznego, wybierając UniCarriers na dostawcę wózków widłowych, które otrzymują energię z akumulatorów NexSys TPPL skonstruowanych w technologii cienkiej płyty z czystego ołowiu umożliwiającej nieograniczone doładowywanie.
Oświetlenie przemysłowe oparte o diody elektroluminescencyjne (LED) pozwala uzyskać wysokie oszczędności energii zużywanej w magazynach. Jest to jednak rozwiązanie wyraźnie droższe od świetlówek konwencjonalnych. O zbilansowaniu tych biegunów decyduje kilka czynników.
W listopadzie ubiegłego roku Parlament Europejski przyjął dyrektywę dotyczącą działań na rzecz ograniczenia emisji zanieczyszczeń gazowych pochodzących z silników spalinowych montowanych w maszynach samojezdnych, które nie poruszają się po drogach. To spore wyzwanie dla producentów maszyn, które mają być czystsze, tańsze w eksploatacji, zachowując jednocześnie najważniejsze parametry funkcjonalne. Postanowiliśmy sprawdzić, czy udaje się to osiągnąć?
Mam przekonanie, graniczące z pewnością, że i Państwo, w różnej skali, mieli w trakcie oglądania zmagań olimpijskich refleksje i odniesienia do Waszej magazynowej rzeczywistości. Począwszy od ogromu logistyki tych przedsięwzięć, a skończywszy na takich szczegółach, jak to, gdzie i kto przechowuje medale oraz jakimi dokumentami są zdejmowane ze stanów magazynowych. Nigdy nie widziałem bowiem, żeby sportowcy kwitowali ich odbiór w trakcie ceremonii dekorowania, a z pewnością ktoś swoją głową odpowiadał za zgodność zasobów medalowych stanów magazynowych.