Początki tej koncepcji sięgają 2002 r., kiedy Michael Grieves z University of Michigan przedstawił prezentację „Koncepcyjny ideał zarządzania cyklem życia produktu”.
Koncepcja zawierała wszystkie kluczowe elementy Digital Twin, takie jak: obiekt rzeczywisty, obiekt wirtualny, przepływ danych z obiektu rzeczywistego do obiektu wirtualnego i na odwrót, wirtualne podobiekty.
Idea cyfrowych bliźniaków
Sama idea budowania wirtualnych modeli urządzeń wywodzi się z czasów pierwszych projektów amerykańskiej agencji kosmicznej NASA, w których tworzono repliki kapsuł kosmicznych, służących do testowania montowanego w nich sprzętu i oprogramowania.
Najbardziej znanym przypadkiem wykorzystania repliki statku kosmicznego było opracowanie przez NASA strategii powrotu statku kosmicznego Apollo 13 na Ziemię.
13 kwietnia 1970 r. Apollo 13 uległ awarii w drodze na Księżyc – eksplodował zbiornik tlenu na pokładzie, powodując odcięcie dopływu prądu, ogrzewania i wody, a dwutlenek węgla zaczął gromadzić się w kabinie pilotów.
Na szczęście dla załogi inżynierowie NASA byli w stanie przetestować różne możliwe scenariusze napraw na ziemi, używając do tego repliki kabiny statku kosmicznego i opracowali strategię bezpiecznego sprowadzenia statku na Ziemię. Po dokonaniu naprawy pr...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 papierowych oraz elektronicznych wydań magazynu
- Nieograniczony – przez 365 dni – dostęp online do aktualnego i archiwalnych wydań czasopisma
- ... i wiele więcej!