Promocyjny zawrót głowy

Jak duże akcje promocyjne zmieniają pracę magazynu?

TEMAT NUMERU

Tylko w czasie Black Friday w ubiegłym roku Polacy wydali o blisko 176% więcej na zakupy w sieci, niż wynosiła średnia dzienna dla października. W ten dzień zakupy zaplanowało 6,7 mln osób, przeznaczając na ten cel 2,3 mld zł, głównie na elektronikę, odzież i akcesoria. Choć niedawno minęła Wielkanoc, to by uniknąć paraliżu w magazynie, zarówno duże, jak i małe sklepy internetowe muszą zaczynać przygotowania do tego typu akcji.
 

Black Friday i Cyber Monday z roku na rok cieszą się coraz większą popularnością. Klienci często przekładają decyzje zakupowe nawet okilka tygodni, by skorzystać z przecen szykowanych na te dwa dni. Efektem jest bardzo duże spiętrzenie zamówień, które trzeba zrealizować bez opóźnień. W wielu przypadkach wzrost ten sięga poziomu kilkunastokrotnie wyższego niż średnia z całego roku.

Przygotowania trwają

Nic dziwnego, że przygotowania do tej akcji rozpoczynają się bardzo wcześnie. Daniel Behlert, dyrektor logistyki magazynowej w Zalando, tak mówił tuż po zakończeniu akcji Black Friday 2018: – Zaczęliśmy analizować wyniki natychmiast po zeszłorocznym „Czarnym Piątku”: co poszło zgodnie z naszym planem, a których z naszych celów nie osiągnęliśmy? Na przykład pracowaliśmy bardzo dobrze jako zespół, a jednocześnie zauważyliśmy, że potrzebujemy bardziej  elastycznych nośników ładunku do transportu paczek. Na tej podstawie opracowywaliśmy kolejne kroki wróżnych działach ilokalizacjach. Nasze zespoły zajmujące się transportem, pakowaniem, technologią przepływu materiałów, naszym systemem zarządzania magazynem ZalOS oraz planowaniem sieci wniosły swoje doświadczenia z tej akcji z ubiegłych lat. W cotygodniowych spotkaniac...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 papierowych oraz elektronicznych wydań magazynu
  • Nieograniczony – przez 365 dni – dostęp online do aktualnego i archiwalnych wydań czasopisma
  • ... i wiele więcej!

Przypisy