AUTOR: Michał Pajdak, prezes zarządu Appgration i przewodniczący Kapituły Konkursowej LOG UP – Logistic Start-up Bank
Realizacja zamówień z dostawą z roku na rok staje się coraz bardziej kluczowym kanałem sprzedaży dla restauracji. Z raportu „Polska na talerzu 2018”, firmy Makro Cash&Carry, wynika, że Polacy najchętniej zamawiają dania na wynos kanałem telefonicznym (77%), bezpośrednio w lokalu (37%), przez internet (29%) lub przez aplikację mobilną (17%). Równolegle na rynku działają zewnętrzne portale i aplikacje zbierające zamówienia, takie jak m.in. pyszne.pl, pizzaportal.pl czy UberEats. Zdaniem firmy Papukurier, sam kanał online odpowiada już za blisko 20% wszystkich zamówień z dostawą, jakie spływają do restauracji. Daje to wartościowo ok. 0,5 mld zł rocznie, przy ogólnej wartości rynku dostaw na poziomie 2,5 mld zł w 2017 r.
Zwycięskie rozwiązanie
Firma Papukurier powstała w 2015 r. w Poznaniu i zajmuje się tworzeniem innowacyjnego oprogramowania automatyzującego i zarządzającego procesem dostarczania jedzenia z restauracji do klienta.
Chociaż c...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 papierowych oraz elektronicznych wydań magazynu
- Nieograniczony – przez 365 dni – dostęp online do aktualnego i archiwalnych wydań czasopisma
- ... i wiele więcej!