Przegląd nowych tendencji na rynku opakowań

Raport

Jeden z szanowanych polskich periodyków strzeleckich zamieścił jakiś czas temu recenzję pistoletu — broń zyskała bardzo dobre notowania, cieszy się bardzo dużym zainteresowaniem kupujących — kolekcjonerów 
i sportowców — i tylko jedna rzecz psuła ten wyśmienity obraz. Ową łyżką dziegciu okazało się opakowanie — zwykłe kartonowe pudełko, bez żadnych prawie nadruków, 
i natłuszczony papier w środku...

 

Taka sytuacja wskazuje z jednej strony na to, że produkt broni się sam i tak czy owak znajduje nabywców, z drugiej jednak — że producent, polska firma, nie zauważył, iż na kapryśnym rynku całego świata obowiązuje zasada: pokaż mi opakowanie, a powiem ci, co o swoim dziele sądzi jego producent i jak traktuje klientów — swoich chlebodawców. 
Można sądzić, że kartonowe proste pudełko i natłuszczony papier są zamierzoną prowokacją artystyczną, a nie pozostałością wzorniczą po pierwszych latach powojennych (nawet w legendarnym PRL-u było sporo opakowań, dla których specjalnie projektowano wesołe rysunki, instrukcje czy hasła zachęcające do zakupu). Niestety tak jednak nie jest — ów pistolet nie jest już produkowany i producentowi nie zależy na zainteresowanej nim grupie klientów (zresztą można sądzić, że i wcześniej niespecjalnie myślał o ich zachęceniu). 

 

Firma Prewa zaprezentuje na targach Taropak autorskie premierowe rozwiązania. Zainteresowani będą mogli odwiedzić jej stoisko – w pawilonie 3 (stoisko nr 58)..


— Opakowanie jest nie tylko dodatkiem, choć przeważnie jego rola kończy się z chwilą wyjęcia produktu. Ono przyciąga wzrok klienta, które...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 papierowych oraz elektronicznych wydań magazynu
  • Nieograniczony – przez 365 dni – dostęp online do aktualnego i archiwalnych wydań czasopisma
  • ... i wiele więcej!

Przypisy