RFID: jak to się robi?

Rynek

Szczelne, w pełni kontrolowalne przepływy towarów to marzenie każdego logistyka. Nadzieje na spełnienie tej wizji rozbudziła szeroko i wielokrotnie opisywana w prasie branżowej technologia radiowej identyfikacji (RFID), która pozwala — nie zwiększając nakładu pracy i czasu w procesie, na zbieranie o rzędy wielkości bardziej szczegółowej informacji o przepływach towarowych. Przedstawiamy doświadczenia wdrożeń znakowania RFID do śledzenia towarów 
w łańcuchu dostaw Metro AG.

 

Na papierze czy w czasie konferencyjnych wykładów idea wygląda świetnie. W zderzeniu z praktyką biznesową wygląda to zgoła inaczej — pojawia się cała masa problemów natury fizycznej (technologicznej), procesowej, integracyjnej i finansowej, które świat gospodarczy powoli i mozolnie będzie musiał przezwyciężać. Problemy i doświadczenia Metro AG, jego dostawców i logistyków we wdrażaniu RFID w łańcuchach dostaw, to europejski papierek lakmusowy dojrzałości tej techniki identyfikacji do praktyki masowych zastosowań i realiów opłacalności. Dlatego warto się im przyjrzeć oczami uczestnika takich wdrożeń.
 
ZMIANA FILOZOFII ZARZĄDZANIA  ŁAŃCUCHEM DOSTAW


U podstaw realizowanego przez niemiecki koncern przedsięwzięcia leży przede wszystkim zmiana filozofii zarządzania całym łańcuchem dostaw. Metro Group chce w przyszłości znaczną część swoich ob...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 papierowych oraz elektronicznych wydań magazynu
  • Nieograniczony – przez 365 dni – dostęp online do aktualnego i archiwalnych wydań czasopisma
  • ... i wiele więcej!

Przypisy