Nie jest więc żadnym zaskoczeniem, że coraz częściej menedżerowie, działający w strukturach chłodniczych łańcuchów dostaw, przychylnie spoglądają na rynek rozwiązań automatycznych, wspomagających różnego rodzaju operacje logistyczne i szukają w nich możliwych źródeł przewagi konkurencyjnej. W strukturze przepływów materiałów sieci detalicznych branży FMCG Grocery produkty chłodnicze stanowią zazwyczaj jedynie ok. 20–30% dostarczanego wolumenu, a mrożonki to zaledwie kilka procent. Osłabia to efekt skali, który powoduje atrakcyjność rozwiązań zautomatyzowanych. Z drugiej jednak strony inne czynniki, jak warunki pracy w magazynie czy gęstość składowania, nabierają dużo większego znaczenia i przemawiają za automatyzacją procesów magazynowych. Oczywiście dla firm produkujących lub dystrybuujących wyłącznie mrożonki lub produkty chłodnicze efekt skali jest dodatkowym motywatorem. W niniejszym artykule postaramy się omówić najistotniej...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 papierowych oraz elektronicznych wydań magazynu
- Nieograniczony – przez 365 dni – dostęp online do aktualnego i archiwalnych wydań czasopisma
- ... i wiele więcej!