Promocyjne zestawy produktów, opakowania „2+1 gratis”, darmowe próbki – przygotowania do świąt oznaczają sporo dodatkowej pracy. Odczuwają to szczególnie przedsiębiorcy z branży FMCG, gdzie wolumeny produktów są zazwyczaj bardzo duże. Nic więc dziwnego, że firmy coraz częściej decydują się na outsourcing. Zadania te przejmują operatorzy logistyczni lub firmy wyspecjalizowane w świadczeniu tego typu usług.
– Na polskim rynku od kilku lat utrzymuje się, a wręcz wzrasta pozycja niektórych sieci handlowych, co dla większości firm oznacza konieczność dostosowania się do rosnących wymogów tych sieci. Aby produkt był dostępny i atrakcyjny dla konsumenta, producenci muszą mierzyć się z obostrzeniami, jakie narzuca rynek sieci handlowych oraz jego nasycenie w Polsce. Stąd konieczność wprowadzenia swoich topowych produktów do sklepów wielkopowierzchniowych właśnie w okresie przedświątecznym. Powoduje to wzrost zapotrzebowania na pomoc doraźną ze strony operatorów logistycznych – tłumaczy Magdalena Misztal-Piasny, menedżer logistyki kontraktowej regionu Raben Logistics Polska.
„Produkt plus prezent”
Już od września widzimy znaczący wzrost aktywności produkcyjnych przy zestawach promocyjnych, co dla operatorów logistycznych oznacza znaczący skok pracy w obszarze co-packingu i innych usług dodanych (Value Added Services). W czwartym kwartale możemy obserwujemy wzmożone wolumeny firm z branży FMCG, co spowodowane jest nie tylko zbliżającym się końcem roku, ale również intensywnym okresem zakupowym. Firmy...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 papierowych oraz elektronicznych wydań magazynu
- Nieograniczony – przez 365 dni – dostęp online do aktualnego i archiwalnych wydań czasopisma
- ... i wiele więcej!