Świąteczny outsourcing

STRATEGIE MAGAZYNOWE

Jeszcze zanim klienci zaczną myśleć o nadchodzących świętach, półki sklepowe muszą być wypełnione produktami w bożonarodzeniowych zestawach i opakowaniach. Niemal cała branża handlowa czeka na końcówkę roku i związany z nią świąteczny pick. Dla producentów i importerów oznacza to kilkumiesięczny okres wytężonej pracy, którą coraz chętniej zlecają operatorom logistycznym.

Promocyjne zestawy produktów, opakowania „2+1 gratis”, darmowe próbki – przygotowania do świąt oznaczają sporo dodatkowej pracy. Odczuwają to szczególnie przedsiębiorcy z branży FMCG, gdzie wolumeny produktów są zazwyczaj bardzo duże. Nic więc dziwnego, że firmy coraz częściej decydują się na outsourcing. Zadania te przejmują operatorzy logistyczni lub firmy wyspecjalizowane w świadczeniu tego typu usług.
– Na polskim rynku od kilku lat utrzymuje się, a wręcz wzrasta pozycja niektórych sieci handlowych, co dla większości firm oznacza konieczność dostosowania się do rosnących wymogów tych sieci. Aby produkt był dostępny i atrakcyjny dla konsumenta, producenci muszą mierzyć się z obostrzeniami, jakie narzuca rynek sieci handlowych oraz jego nasycenie w Polsce. Stąd konieczność wprowadzenia swoich topowych produktów do sklepów wielkopowierzchniowych właśnie w okresie przedświątecznym. Powoduje to wzrost zapotrzebowania na pomoc doraźną ze strony operatorów logistycznych – tłumaczy Magdalena Misztal-Piasny, menedżer logistyki kontraktowej regionu Raben Logistics Polska.

 

„Produkt plus prezent”

Już od września widzimy znaczący wzrost aktywności produkcyjnych przy zestawach promocyjnych, co dla operatorów logistycznych oznacza znaczący skok pracy w obszarze co-packingu i innych usług dodanych (Value Added Services). W czwartym kwartale możemy obserwujemy wzmożone wolumeny firm z branży FMCG, co spowodowane jest nie tylko zbliżającym się końcem roku, ale również intensywnym okresem zakupowym. Firmy...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 papierowych oraz elektronicznych wydań magazynu
  • Nieograniczony – przez 365 dni – dostęp online do aktualnego i archiwalnych wydań czasopisma
  • ... i wiele więcej!

Przypisy