Na polskim rynku e-grocery wciąż jest niewielu graczy. Najbogatszą ofertę mają mieszkańcy Warszawy. W pozostałych miastach jest znacznie gorzej. Nic więc dziwnego, że póki co udział tego segmentu w rynku jest bardzo skromny. – Na pewno na rozwój e-grocery wpływa zmiana zachowań konsumenckich. Z miesiąca na miesiąc widzimy coraz większe wzrosty w kanale internetowym. Ludzie mają coraz mniej czasu i są coraz bardziej otwarci na nowe usługi i modele biznesowe, które ułatwią im codzienne życie. Rynek e-commerce w Polsce stanowi obecnie ok. 5-6% całości sprzedaży detalicznej, jeśli chodzi o e-grocery, to udział w całości handlu produktami spożywczymi nie przekracza jeszcze 1%. Jednak pozytywny trend jest bardzo widoczny, ten rynek rośnie nawet 30% rok do roku. Zmiana pokoleniowa spowoduje, że udziały te będą bardzo dynamicznie rosły, a to jest ogromne wyzwanie – mówi Bożena Nawara-Borek, dyrektor ds. e-commerce Carrefour Polska.
Według szacunków Ernst&Young w 2020 r. nawet 10% zakupów spożywczych będzie odbywało się w internecie. W Korei Południowej już 4 lata temu udział ten przekroczył 13%. Wzrosty rok do roku w niektórych krajach przekraczają 50%, więc nic dziwnego, że w sektor ten inwestują kolejni gracze.
Frisco.pl z nowym magazynem
Działający od ponad dwunastu lat supermarket internetowy Frisco.pl będzie mógł przynajmniej czterokrotne zwiększyć liczbę obsługiwanych klientów dzięki nowemu magazynowi zlokalizowanemu w parku Panattoni Europe City Logistics Warsaw I w przemysłowej części warszawskich Bielan. Budowa obiektu o powierzchni 11 000 m² ruszyła w lipcu br. Ponad 10 000 m² przeznaczone będzie na magazyn dostosowany do branży FMCG. Zostaną w nim wykorzystane innowacyjne rozwiązania technologiczne i zaawansowana automatyka magazynowa....
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 papierowych oraz elektronicznych wydań magazynu
- Nieograniczony – przez 365 dni – dostęp online do aktualnego i archiwalnych wydań czasopisma
- ... i wiele więcej!