Wyższa półka w magazynie

STRATEGIE MAGAZYNOWE

Unifikacja robi swoje, na rynku jest mnóstwo produktów różniących się od siebie niemal tylko nazwą. Pomimo tego nie zaniechano odróżniania marek popularnych od tych określanych mianem premium. Dla niektórych użytkowników tego rodzaju klasyfikacja ma spore znaczenie.  

Konstruktorzy współczesnych pojazdów podkreślają, że większość elementów jest do siebie bardzo podobna, czasem wręcz identyczna. Pojawiają się zatem pytania: czemu służy określanie produktu mianem premium, a jeśli tak, to czy tego rodzaju rozróżnienie, mające sens np. w przypadku samochodów, może dotyczyć również np. wózków widłowych czy środków wyposażenia magazynów? Czy kiedy kupuje się drożej (produkty określane mianem premium to zazwyczaj najwyższa półka cenowa), można liczyć na późniejsze wymierne korzyści, czy może chodzi wyłącznie o kwestie prestiżu?


Premium, czyli jakie?


Marcin Trąbka, członek zarządu Kuhn Polska (dystrybutor wózków marki Mitsubishi), zauważa, że wózki nie są w tym zakresie wyjątkiem. – Podobnie jak w przypadku większości produktów, można podzielić je na popularne i premium. Pierwszym kryterium z pewnością jest marka, która sama w sobie dla wielu klientów jest równoznaczna z przyporządkowaniem wózka do właściwej grupy. Z marką automatycznie wiąże się drugi czynnik – cena. Wysoka powinna świadczyć o n...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 papierowych oraz elektronicznych wydań magazynu
  • Nieograniczony – przez 365 dni – dostęp online do aktualnego i archiwalnych wydań czasopisma
  • ... i wiele więcej!

Przypisy