Dołącz do czytelników
Brak wyników

Z minimalnym zapasem

Baza wiedzy | 9 lipca 2021 | NR 5
0 183

Westwing Home & Living, klub zakupowy z produktami do wyposażenia i dekoracji wnętrz, przeniósł swoje centrum logistyczne z warszawskiej Pragi Północ do nowo otwartego parku Hillwood Pruszków w Parzniewie.

Westwing to międzynarodowy lider e-commerce w branży wyposażenia i dekoracji wnętrz, który oferuje produkty w krótkoterminowych, spójnych stylistycznie kampaniach. W Polsce firma działa od 2011 r. i ma już ponad 1,7 mln użytkowników. Dodatkowo w listopadzie 2016 r., w warszawskim centrum handlowym Arkadia, został otwarty pierwszy w Europie sklep stacjonarny tej marki.

 

Operacje centrum logistycznego to głównie kompletacja zamówień


Nowy magazyn Westwing znajduje się w otwartym na początku października br. parku Hillwood Pruszków. Firma ma do dyspozycji 4200 m² powierzchni, a w planach także zbudowanie  trzypoziomowej antresoli, dzięki której zyska dodatkowe 3000 m². Model biznesowy Westwing zakłada ciągle zmieniający się asortyment, dlatego firma nie prowadzi tradycyjnego magazynu z dużymi stanami magazynowymi, a centrum logistyczne służące głównie do kompletowania zamówień.

 

W Parzniewie firma ma do dyspozycji 4200 m², a w planach także zbudowanie  trzypoziomowej antresoli
Dziennie w centrum kompletowanych i wysyłanych jest 500-600 przesyłek
Każdego miesiąca wysyłane jest stąd 12 000-15 000 paczek do klientów w Polsce, Czechach i na Słowacji


Posiadanie pięciu ramp pozwala przyjmować kilka dostaw równocześnie, co jest niezwykle istotne przy obsłudze modelu biznesowego, jakim jest klub zakupowy. Codziennie na stronie Westwing.pl pojawia się ok. 1000 nowych produktów, co dla centrum logistycznego oznacza ok. 250 dostaw przychodzących każdego miesiąca.
Centrum logistyczne w Parzniewie jest jednym z ośmiu centrów logistycznych Westwing na świecie. Każdego miesiąca wysyłane jest stąd 12 000-15 000 paczek do klientów w Polsce, Czechach i na Słowacji. 

 

Wielkogabarytowe meble z delikatną porcelaną

O powodach przeprowadzki i specyfice logistyki klubu zakupowego opowiada Przemysław Kowalewski, dyrektor zarządzający Westwing Home & Living na Europę Środkową. 

Dlaczego firma zdecydowała się przenieść wszystkie operacje logistyczne do podwarszawskiego Parzniewa?
Powodów było kilka. Od początku istnienia Westwing staramy się racjonalnie podchodzić do naszych potrzeb logistycznych i dostosowywać powierzchnię magazynową do rosnącego wolumenu. W ostatnim roku znacznie zwiększyliśmy sprzedaż, m.in. dzięki otwarciu sklepu stacjonarnego i rozwojowi obsługiwanych z Warszawy rynków: czeskiego i słowackiego. Potrzebowaliśmy większej powierzchni magazynowej. Drugi to utrudnienia w pracy magazynu, jakie powodowała warszawska lokalizacja i związane z nią ograniczenia w ruchu dla ciężarówek. Relokacja magazynu do strefy podwarszawskiej pozwoliła nam zoptymalizować koszty logistyczne. Nie bez znaczenia był też fakt, że park magazynowy, w którym udało nam się wynająć powierzchnię, znajduje się w Parzniewie, przy węźle „Pruszków” autostrady A2. Dla nas to doskonała lokalizacja, ponieważ większość dostaw przyjeżdża do nas z Europy Zachodniej, my zaś wysyłamy wiele transportów na południe – 
do Czech i na Słowację. Sam kompleks, w którym mieści się obecne centrum logistyczne Westwing, jest bardzo nowoczesny, a przestrzeń magazynowa została dopasowana do naszych potrzeb, gdyż umowę o wynajmie podpisaliśmy jeszcze na etapie budowy.

 

Przemysław Kowalewski, dyrektor zarządzający Westwing Home & Living na Europę Środkową

 

Westwing jest klubem zakupowym online. Czym ten model różni się od sklepu internetow...

Dalsza część jest dostępna dla użytkowników z wykupionym planem

Przypisy