Odpowiedzialność i role w procesie inwentaryzacji
Co do zasady, odpowiedzialność za inwentaryzację spoczywa na kierowniku jednostki. Kierownik wyznacza termin, harmonogram i zakres inwentaryzacji oraz powołuje komisję inwentaryzacyjną wraz ze stojącym na jej czele przewodniczącym. W praktyce przewodniczący komisji inwentaryzacyjnej przygotowuje plan inwentaryzacji w oparciu o analizę struktury magazynu, dostępne zasoby, specyficzne dla branży uwarunkowania (specjalne wymogi przechowywania, szczyty sezonowe, możliwości wyłączenia poszczególnych sekcji automatyki etc.). Ponieważ nie brakuje ani w literaturze, ani w internecie wartościowych materiałów dotyczących formalnych wymogów, które muszą zostać spełnione, aby przeprowadzić inwentaryzację ciągłą, w niniejszym artykule skupię się na praktycznych podpowiedziach dotyczących operacyjnej strony prowadzenia takiego procesu.
Kluczową rolę odgrywa osoba wyznaczona do planowania inwentaryzacji. Może nią być kierownik kontroli jakości, lean manager, pełnomocnik zarządu lub dowolna inna osoba z k...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 papierowych oraz elektronicznych wydań magazynu
- Nieograniczony – przez 365 dni – dostęp online do aktualnego i archiwalnych wydań czasopisma
- ... i wiele więcej!