Początek mijającego roku na polskim rynku wózków rozpoczął się od istotnego dla branży wydarzenia, którego efekty będziemy mogli finalnie podsumować za kilka miesięcy. W styczniu klienci i konkurencja poznali oficjalnie decyzję, iż wyłącznym dystrybutorem wózków marki Toyota oraz BT na polskim rynku została firma Toyota Material Handling Polska. Natomiast dotychczasowy dealer japońskiej marki — toruńska firma Emtor — przestał być dystrybutorem i autoryzowanym serwisem produktów Toyota i BT, i podpisał kontrakt na sprzedaż i serwis amerykańskich wózków Yale (wcześniej sprzedawanych w Polsce przez Wandalex).
Rynkowe zmiany — zahamowanie sprzedaży, wstrzymywanie kontraktów na wymianę flot — łatwo można było zauważyć już w ostatnim kwartale 2008 roku. Początek roku bieżącego był więc naturalną kontynuacją tych negatywnych tendencji. Rynek stale się kurczył i po pierwszych czterech miesiącach doszedł w Polsce do... minus 60 procent. Stąd też trudno się dziwić, iż pierwsze dwa kwartały bieżącego roku nie obfitowały w premiery nowych wózków, co dobitnie pokazywało, że ten rok będzie się różnił od lat wcześniejszych, które pełne były prezentacji coraz to nowszych technologicznie urządzeń. Z początkiem roku Toyota Material Handling Polska wprowadziła na rynek dwa nowe produkty — wózek typu reach truck BT Reflex oraz nowy czołowey wózek elektryczny Toyota Traigo 48V.
Grzegorz Kozak
Dyrektor ds. Komercyjnych
Toyota Material Handling Polska
Największa nauka dla naszej firmy płynąca z ostatnich kilkunastu miesięcy to: ....kryzys i zmniejszający się potencjał rynku zmusił nas do poszukiwania nowych możliwości i uświadomienia sobie istniejącego ukrytego potencjału.
Najbardziej jesteśmy dumni z tego, że: ...w ciągu ost...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 papierowych oraz elektronicznych wydań magazynu
- Nieograniczony – przez 365 dni – dostęp online do aktualnego i archiwalnych wydań czasopisma
- ... i wiele więcej!