Czas na poprawę

Rynek

Sprzedaż nowych wózków widłowych spadła w 2009 roku nawet o kilkadziesiąt procent. Jednak pomysłowość firm (producentów, dystrybutorów) oraz ich wola przetrwania 
na trudnym rynku okazały się ogromne. Sprawdziliśmy, jak firmy wózkowe radziły sobie w mijającym roku i jaki mają pomysł na rok 2010. 

 

Początek mijającego roku na polskim rynku wózków rozpoczął się od istotnego dla branży wydarzenia, którego efekty będziemy mogli finalnie podsumować za kilka miesięcy. W styczniu klienci i konkurencja poznali oficjalnie decyzję, iż wyłącznym dystrybutorem wózków marki Toyota oraz BT na polskim rynku została firma Toyota Material Handling Polska. Natomiast dotychczasowy dealer japońskiej marki — toruńska firma Emtor — przestał być dystrybutorem i autoryzowanym serwisem produktów Toyota i BT, i podpisał kontrakt na sprzedaż i serwis amerykańskich wózków Yale (wcześniej sprzedawanych w Polsce przez Wandalex). 

 

Dla firmy Toyota Material Handling Polska „motorem” sprzedaży był między innymi odnowiony wózek typu reach truck BT Reflex.


Rynkowe zmiany — zahamowanie sprzedaży, wstrzymywanie kontraktów na wymianę flot — łatwo można było zauważyć już w ostatnim kwartale 2008 roku. Początek roku bieżącego był więc naturalną kontynuacją tych negatywnych tendencji. Rynek stale się kurczył i po pierwszych czterech miesiącach doszedł w Polsce do... minus 60 procent. Stąd też trudno się dziwić, iż pierwsze dwa kwartały bieżącego roku nie obfitowały w premiery nowych wózków, co dobitnie pokazywało, że ten rok będzie się różnił od lat wcześniejszych, które pełne były prezentacji coraz to nowszych technologicznie urządzeń. Z początkiem roku Toyota Material Handling Polska wprowadziła na rynek dwa nowe produkty — wózek typu reach truck BT Reflex oraz nowy czołowey wózek elektryczny Toyota Traigo 48V. 

 

Grzegorz Kozak
Dyrektor ds. Komercyjnych
Toyota Material Handling Polska

Największa nauka dla naszej firmy płynąca z ostatnich kilkunastu miesięcy to: ....kryzys i zmniejszający się potencjał rynku zmusił nas do poszukiwania nowych możliwości i uświadomienia sobie istniejącego ukrytego potencjału. 
Najbardziej jesteśmy dumni z tego, że: ...w ciągu ost...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 papierowych oraz elektronicznych wydań magazynu
  • Nieograniczony – przez 365 dni – dostęp online do aktualnego i archiwalnych wydań czasopisma
  • ... i wiele więcej!

Przypisy