Czy optymizm firm doradczych nie jest przesadzony?

STRATEGIE MAGAZYNOWE

„Badanie Rynku Doradztwa Logistycznego w Polsce 2020” powstało jako analiza zarówno firm doradczych, jak i ich byłych bądź potencjalnych klientów. Tam, gdzie było to możliwe, autorzy raportu próbowali porównywać wypowiedzi obu stron, aby sprawdzić, czy ich przedstawiciele na pewno mają podobne spojrzenie na swoją współpracę. W artykule skomentuję jedną istotną rozbieżność między dostawcami a klientami usług doradczych z punktu widzenia firmy doradczej. 
 

Porównanie pokazało, że generalnie spojrzenie na wiele aspektów współpracy jest bardzo podobne. Duża, choć niezbyt bolesna rozbieżność pojawiła się przy spojrzeniu na znaczenie logistyki e-commerce w obszarze doradztwa. Firmy doradcze deklarowały niezwykle wysoki udział tego typu zagadnień w doradztwie (każda z firm twierdziła, że w ostatnim projekcie uwzględniała ten obszar w swoim działaniu), natomiast klienci widzieli ten udział w mniej niż 10% przypadków. Trudno powiedzieć, czy wynika to z pewnego przesunięcia w czasie, czyli szybszego zamykania projektów przez firmy doradcze niż u ich klientów (którzy muszą jeszcze wdrożyć wytyczne do pełnego zakończenia projektu). Jeśli tak, to większość firm doradczych w swoich odpowiedziach uwzględniała nową sytuację po rozpoczęciu pandemii, czyli gwałtowny wzrost zainteresowania sprzedażą online, a klienci firm doradczych byli jeszcze w okresie przedpandemicznym. Innym wytłumaczeniem może być to, że klienci często patrzą na projekty doradcze w sposób bardzo bezpośredni. Ta bezpośredniość powoduje, że usprawnienie np. procesu dostaw jest traktowane wyłącznie jako dotyczą...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 papierowych oraz elektronicznych wydań magazynu
  • Nieograniczony – przez 365 dni – dostęp online do aktualnego i archiwalnych wydań czasopisma
  • ... i wiele więcej!

Przypisy