Funkcje opakowań w Tesco Poland

TEMAT NUMERU

O funkcjach opakowań zbiorczych i wyzwaniach z nimi związanych z Mariuszem Trontem, menedżerem dystrybucji, i Krzysztofem Niciejewskim, menedżerem ds. współpracy z dystrybucją i operacjami w Tesco Poland Sp. z o.o., rozmawia Marcin Jurczak.

Jakie wymagania stawia Tesco opakowaniom zbiorczym?
Mariusz Tront: W obszarze dystrybucji jesteśmy firmą mocno specyficzną. Większość towarów wysyłamy do sklepów w opakowaniach zbiorczych najmniejszej wielkości. Pod względem funkcjonalności istotne są dla nas nie tylko funkcje związane ze składowaniem i transportem. Niezwykle ważne jest zabezpieczenie towaru w całym łańcuchu dostaw, nie tylko przy składowaniu, ale także na etapie kompletacji. To właśnie kompletacja sprawia, że na jednej palecie znajduje się często wiele różnych opakowań zbiorczych. To z kolei zwiększa wymagania względem samych opakowań. Muszą one być solidne, a także pozwalać na dokonywanie kompletacji w magazynie. Produkt ma być zatem nie tylko bezpieczny w transporcie i ładnie się prezentować na półce. Ma być bezpieczny w całym łańcuchu dostaw: od magazynu, przez kompletację, rozładunek, po ekspozycję na sklepie. Oczywiście taki kompromis jest do osiągnięcia i szukamy takich właśnie opakowań. Wymaga to dobrej współpracy pomiędzy dostawcą a siecią handlową, gdyż musimy brać pod uwagę wszystkie aspekty związane z opakowaniem i kolejnymi etapami jego drogi. 

 

Mariusz Tront, menedżer dystrybucji w Tesco Poland Sp. z o.o.


Krzysztof Niciejewski: Byliśmy pierwszą firmą, która dokładnie pi...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 papierowych oraz elektronicznych wydań magazynu
  • Nieograniczony – przez 365 dni – dostęp online do aktualnego i archiwalnych wydań czasopisma
  • ... i wiele więcej!

Przypisy