Historia po COVID-19 będzie pisana przez zwycięzców

TEMAT NUMERU
  • Listopad 2019. W firmach na całym świecie działy sprzedaży domykają prognozy i plany na 2020 r. Zarządy zatwierdzają budżety inwestycyjne i budują strategie marketingowe. Tymczasem w chińskim mieście Wuhan w prowincji Hubei pojawiają się pierwsze przypadki zarażenia nowym, groźnym wirusem, wywołującym ciężkie choroby układu oddechowego.
  • Styczeń 2020. Wirus, zidentyfikowany przez chińskich naukowców jako nowy typ koronawirusa, rozprzestrzenia się na obszar całych Chin wraz ze wzmożoną migracją ludzi związaną z chińskim Nowym Rokiem; pierwsze pojedyncze zarażenia zdiagnozowane zostają w Tajlandii i Francji.
  • Luty 2020. Nowy koronawirus ma już swoją nazwę, sklasyfikowany jako SARS-CoV-2. Wywoływany przez niego ciężki ostry zespół oddechowy, nazwany COVID-19, gwałtownie się rozprzestrzenia: 2 lutego pierwszy przypadek śmiertelny poza Chinami, 10 lutego 40 tys. zarażonych w Chinach, od 11 do 19 lutego podwaja się liczba przypadków śmiertelnych, osiągając 2000. Następuje gwałtowny rozwój epidemii we Włoszech. 27 lutego zarażeni zidentyfikowani są już w 50 państwach na wszystkich kontynentach z wyjątkiem Antarktydy. Niektóre łańcuchy dostaw, zwłaszcza z Azji, załamują się, zaczyna się też uwid...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 papierowych oraz elektronicznych wydań magazynu
  • Nieograniczony – przez 365 dni – dostęp online do aktualnego i archiwalnych wydań czasopisma
  • ... i wiele więcej!

Przypisy