Do magazynów przeładunkowych w najprostszym modelu, który często można połączyć z własną siecią transportową, trafiają przesyłki kilku lub kilkunastu klientów. Klienci zlokalizowani są w jednym obszarze geograficznym lub na trasie kursowania danej linii. W magazynie następuje rozładunek wielu linii
(samochodów, kontenerów, pociągów) oraz rozsortowanie palet/ładunków na poszczególne sektory geograficzne.
Kolejny krok stanowi konsolidacja załadunków na poszczególne linie w odwrotnych kierunkach, tym razem zgodnie z adresami klienta końcowego. W teorii przedsiębiorstwo może utrzymywać własne auta
liniowe, które przyjeżdżają z ładunkami z własnej trasy na kierunki w całej Polsce lub Europie. W praktyce niektóre kierunki są bardzo często punktami docelowymi, natomiast prawie nigdy nadawcami przesyłek. Zadaniem wydziałów bądź osób odpowiadających za spedycję jest prawidłowe z...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 papierowych oraz elektronicznych wydań magazynu
- Nieograniczony – przez 365 dni – dostęp online do aktualnego i archiwalnych wydań czasopisma
- ... i wiele więcej!