Jak zarządzać materiałami POS?

OPAKOWANIE I OZNAKOWANIE TOWARU

Kluczowym warunkiem sprzedaży jest dostępność i widoczność produktu dla konsumenta, a to zapewniają materiały POS. W sieciach coraz częściej pojawiają się ekspozycje całopaletowe, wykorzystujące dodatkowe elementy ruchome czy efekty dźwiękowe zapewniające interakcję z klientem. Takie rozwiązania są nieocenione i w przypadku klienta niezdecydowanego działają na korzyść lepiej wyeksponowanego produktu. Pytanie tylko: jak skutecznie zarządzać tym ogromem, jakim są materiały POS?

Logistyka POS, zwana także logistyką POSM (z ang. Point of Sales Materials), to proces logistyczny związany ze składowaniem, kompletacją i transportowaniem różnorodnych materiałów wsparcia sprzedaży oraz marketingu. Obejmuje ona swoim zakresem bardzo zróżnicowany asortyment materiałów, które nie są przeznaczone do sprzedaży klientom detalicznym, a za swój cel mają eksponowanie właściwego produkt lub informowanie o jego cechach i zaletach. Przedmiotem zainteresowania tej branży są m.in. drobne gadżety promocyjne (breloki, zawieszki, długopisy), materiały poligraficzne (plakaty, ulotki, gazetki reklamowe), stoiska promocyjne (standy, displaye, ścianki modułowe, elementy konstrukcyjne stoisk, roll-upy, oświetlenie) oraz wiele innych materiałów służących do codziennej pracy handlowców. W dużej mierze będą to materiały detaliczne, nieoznakowane kodami kreskowymi, co dodatkowo komplikuje pracę firmy logistycznej. Są to materiały wolno rotujące, wydawane w pojedy...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 papierowych oraz elektronicznych wydań magazynu
  • Nieograniczony – przez 365 dni – dostęp online do aktualnego i archiwalnych wydań czasopisma
  • ... i wiele więcej!

Przypisy