Kontraktowa kontra wirus

TEMAT NUMERU

Z jednej strony konieczność zapewnienia odpowiedniego reżimu sanitarnego, z drugiej zaś gwałtownie zmieniające się wolumeny magazynowanych i transportowanych towarów. Logistyka kontraktowa w czasie wybuchu epidemii przeszła – a właściwie wciąż przechodzi – poważny test wytrzymałości. Test, w którym stawką są zaufanie klientów i przyszły kształt współpracy.

Nowa rzeczywistość wymaga od wszystkich przystosowania się do nowych ograniczeń. Nie inaczej jest w przypadku operatorów logistycznych. Wszyscy jednogłośnie podkreślają, że priorytetem jest bezpieczeństwo i zdrowie pracowników. To warunek konieczny, by utrzymać ciągłość działania w tym trudnym czasie. 


– Podjęliśmy i podejmujemy szereg inicjatyw w celu zmniejszenia ryzyka zagrożenia i zapewnienia ciągłości działania, m.in. wyposażyliśmy pracowników w środki ochrony osobistej, prowadzimy kontrolę temperatury, dbamy o zachowanie odpowiednich odstępów między pracownikami na stanowiskach wymagających obecności w miejscu pracy. Chcąc zapewnić ciągłość procesów, wprowadziliśmy rotacyjność zespołów i dbamy, aby nie miały one ze sobą kontaktu, a sprzęt poddawany jest regularnej dezynfekcji. Oczywiście na bieżąco monitorujemy zalecenia Światowej Organizacji Zdrowia i wytyczne rządowe dotyczące ograniczeń związanych z COVID–19 i w razie potrzeb dostosowujemy do nich nasze procesy – tłumaczy Tomasz Oczkowski, Commercial Director w FM Logistic Central Europe.
– Aby móc realizować operacje bezpiecznie i stabilnie, od początku postępujemy zgodnie z regulacjami i restrykcjami wprowadzanymi przez odpowiednie służby oraz WHO. W większości obszarów nasze wewnętrzne rekomendacje są bardziej restrykcyjne lub wyprzedzają oficjalne wytyczne. O finalnym kształcie wdrażanych rozwiązań decyduje sztab kryzysowy, który od początku obserwuje i analizuje sytuację nie tylko na rynku polskim, ale w oparciu o całą ogólnodostępną wiedzę oraz o nasze własne doświadczenia w innych krajach – wyjaśnia Lucyna Zaborowska-Princ, regionalny dyrektor logistyki kontraktowej Raben Logistics Polska.
– Poza pomiarem temperatury przed wejściem na teren obiektu oraz wyznaczeniem stref do przeprowadzenia dezynfekcji wprowadziliśmy przerwy między zmianami oraz indywidualne przerwy na posiłki, co ogranicza do minimum kontakty między pracownikami. Obsługa kierowców odbywa się poza magazynem, a ich pomieszczenia socjalne zostały odizolowane od innych. Każdy kierowca ma obowiązek posiadania środków ochrony osobistej – masek, rękawiczek ochronnych oraz płynów dezynfekujących. Wszystko po to, aby zarówno nasi pracownicy, kierowcy, jak i klienci mogli w miarę normalnie funkcjonować i realizować swoje cele biznesowe – mówi Tomasz Kosik, prezes zarządu Colian Logistic.

Szymon Rutowski
dyrektor Regionu Poznań 
DB Schenker 


Obecna sytuacja postawiła wszystkie firmy w zupełnie nowej sytuacji. Również dla DB Schenker jest to czas zarządzania kryzysowego na różnych płaszczyznach. Podjęliśmy wiele działań prewencyjnych, np. w oddziałach firmy nie tylko badamy temperaturę wszystkich osób wjeżdżających na teren obiektu, ale także wprowadziliśmy dezynfekcję części wspólnych, w wielu miejscach rozwiesiliśmy wizuali...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 papierowych oraz elektronicznych wydań magazynu
  • Nieograniczony – przez 365 dni – dostęp online do aktualnego i archiwalnych wydań czasopisma
  • ... i wiele więcej!

Przypisy