Nowa rzeczywistość wymaga od wszystkich przystosowania się do nowych ograniczeń. Nie inaczej jest w przypadku operatorów logistycznych. Wszyscy jednogłośnie podkreślają, że priorytetem jest bezpieczeństwo i zdrowie pracowników. To warunek konieczny, by utrzymać ciągłość działania w tym trudnym czasie.
– Podjęliśmy i podejmujemy szereg inicjatyw w celu zmniejszenia ryzyka zagrożenia i zapewnienia ciągłości działania, m.in. wyposażyliśmy pracowników w środki ochrony osobistej, prowadzimy kontrolę temperatury, dbamy o zachowanie odpowiednich odstępów między pracownikami na stanowiskach wymagających obecności w miejscu pracy. Chcąc zapewnić ciągłość procesów, wprowadziliśmy rotacyjność zespołów i dbamy, aby nie miały one ze sobą kontaktu, a sprzęt poddawany jest regularnej dezynfekcji. Oczywiście na bieżąco monitorujemy zalecenia Światowej Organizacji Zdrowia i wytyczne rządowe dotyczące ograniczeń związanych z COVID–19 i w razie potrzeb dostosowujemy do nich nasze procesy – tłumaczy Tomasz Oczkowski, Commercial Director w FM Logistic Central Europe.
– Aby móc realizować operacje bezpiecznie i stabilnie, od początku postępujemy zgodnie z regulacjami i restrykcjami wprowadzanymi przez odpowiednie służby oraz WHO. W większości obszarów nasze wewnętrzne rekomendacje są bardziej restrykcyjne lub wyprzedzają oficjalne wytyczne. O finalnym kształcie wdrażanych rozwiązań decyduje sztab kryzysowy, który od początku obserwuje i analizuje sytuację nie tylko na rynku polskim, ale w oparciu o całą ogólnodostępną wiedzę oraz o nasze własne doświadczenia w innych krajach – wyjaśnia Lucyna Zaborowska-Princ, regionalny dyrektor logistyki kontraktowej Raben Logistics Polska.
– Poza pomiarem temperatury przed wejściem na teren obiektu oraz wyznaczeniem stref do przeprowadzenia dezynfekcji wprowadziliśmy przerwy między zmianami oraz indywidualne przerwy na posiłki, co ogranicza do minimum kontakty między pracownikami. Obsługa kierowców odbywa się poza magazynem, a ich pomieszczenia socjalne zostały odizolowane od innych. Każdy kierowca ma obowiązek posiadania środków ochrony osobistej – masek, rękawiczek ochronnych oraz płynów dezynfekujących. Wszystko po to, aby zarówno nasi pracownicy, kierowcy, jak i klienci mogli w miarę normalnie funkcjonować i realizować swoje cele biznesowe – mówi Tomasz Kosik, prezes zarządu Colian Logistic.
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 6 papierowych oraz elektronicznych wydań magazynu
- Nieograniczony – przez 365 dni – dostęp online do aktualnego i archiwalnych wydań czasopisma
- ... i wiele więcej!