Krajobraz po odwilży

OPAKOWANIE I OZNAKOWANIE TOWARU

Po ponad roku kryzysu w relacjach PKN EPAL i UIC październik 2014 r. przyniósł wyczekiwaną odwilż. Obie strony podpisały porozumienie, na mocy którego palety typu EPAL i EUR będą znowu wymienialne w całej Europie, pod warunkiem że nie będą się różniły standardem. Czy to oznacza, że znikną dotychczasowe problemy w międzynarodowej wymianie palet?

Obserwacja rynku pokazuje, że dominują w łańcuchach dostaw palety ładunkowe wielokrotnego użytku mające płytę ładunkową o wymiarach 800 × 1200 mm. Można stwierdzić, że do końca 2014 r. w obrocie nadal najpowszechniej wykorzystywane były palety płaskie drewniane typu EUR o wymiarach płyty ładunkowej wyprodukowanej na bazie karty UIC 435-2:2005 Standard of quality for a European flat wood pallet, with four entries and measuring 800 mm × 1200 mm, ustanowionej przez Międzynarodowy Związek Kolei (Union Internationale des Chemins de fer – w skrócie UIC). Standard ten pojawił się na rynku ponad 50 lat temu. Członkami UIC przez wiele lat były koleje narodowe oraz Europejska Organizacja Paletowa EPAL (European Pallet Association e.V.). Wówczas nikt z pewnością nie przypuszczał, że do chwili obecnej będą cieszyły się ogromną popularnością. Okazało się, że popularność ta bierze się stąd, że zarówno ich produkcja, jak i naprawa mogą być prowadzone jedynie przez firmy mające odpowiednią licencję wydaną przez jednostkę uprawnioną przez UIC i są odbierane również przez jednost...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 papierowych oraz elektronicznych wydań magazynu
  • Nieograniczony – przez 365 dni – dostęp online do aktualnego i archiwalnych wydań czasopisma
  • ... i wiele więcej!

Przypisy