Możesz wybrać wersję przyjazną środowisku

TEMAT NUMERU

Nacisk na wygodę pakowania, zwiększone wymogi co do trwałości opakowań (w e-commerce opakowanie jest kilkunastokrotnie częściej poddawane operacjom niż w tradycyjnych dostawach do sieci detalicznej), dbałość o maksymalne wypełnienie przestrzeni (ciągle jedna trzecia kontenerów w transporcie wozi powietrze), konieczność rezygnacji z plastikowych opakowań jednorazowych, choć… mało kto godzi się za to płacić – to kluczowe tezy „Rethinking Packaging”, branżowego raportu DHL o tym, co czeka opakowania logistyczne. Generalnie rzecz biorąc, opakowania mają być trwalsze, praktyczniejsze i – co kluczowe – mniej szkodliwe dla środowiska.

O ile obecnie tylko niewiele ponad jedna trzecia produktów z tworzyw sztucznych jest poddana recyklingowi, to w 2030 r. planuje się zwiększenie tego poziomu do 60%. Nowych produktów opakowaniowych, wykonanych z proekologicznych materiałów bądź surowców z recyklingu, jest coraz więcej. W firmie RAJA (producent ekologicznych opakowań ma w swojej ofercie niemal 1200 produktów wytwarzanych z materiałów odnawialnych oraz ponad 800 wykonanych z materiałów pochodzących z recyklingu) podkreślają, że najbardziej przyjaznym środowisku opakowaniem jest karton, gdyż jest w 100% odnawialny i w 100% biodegradowalny. Do naturalnych produktów opakowaniowych zalicza się także: pakowy sznurek sizalowy, palety z drewna prasowanego oraz ekologiczne wypełniacze do paczek Flo-pak, wykonane w całości ze skrobi kukurydzianej. 


Etykietowa nowalijka? 


Wśród odnawialnych materiałów opakowaniowych jest m.in. folia polipropylenowa na bazie drewna, stworzona przez UPM Raflatac. – Wspieramy gospodarkę o obiegu zamkniętym, wprowadzając innowacyjne rozwiązania w zakresie etykietowania okrągłego. Zastępujemy surowce kopalne surowcami odnawialnymi – mówi Antti Jääskeläinen, wiceprezes UPM Raflatac. Firma wykorzystuje surowce do tworzenia nowych produktów i usług opartych na włóknie drzewnym czy biomolekułach. Nowy, foliowy materiał wierzchni...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 papierowych oraz elektronicznych wydań magazynu
  • Nieograniczony – przez 365 dni – dostęp online do aktualnego i archiwalnych wydań czasopisma
  • ... i wiele więcej!

Przypisy