Nowa, ostatnia mila e-commerce

TEMAT NUMERU

Wzrost e-commerce nikogo nie zaskakuje, a wolumeny przesyłanych paczek już dawno przekroczyły wszystkie możliwe prognozy, osiągając niewyobrażalne wielkości. Warto jednak zwrócić uwagę na to, jak polski rynek odnajduje się w obliczu zmian i kiedy stał się liderem technologii ostatniej mili w e-commerce. 
 

Polska jest obecnie jednym z najszybciej rozwijających się rynków europejskich, szczególnie w obszarze dostaw out of home (OOH) – punktów odbioru i nadania (PUDO) oraz paczkomatów. Wynika to z szybkiego rozwoju handlu elektronicznego, wzrostu wolumenu przesyłek B2C oraz zapotrzebowania ze strony sprzedawców i odbiorców na coraz bardziej zorientowane na konsumenta i elastyczne usługi ostatniej mili.
W świecie zachodnim to Amazon jest głównym katalizatorem zmian i chociaż dopiero ogłosił wejście na polski rynek, to kluczowi gracze, w szczególności InPost, wyciągnęli wnioski z działalności tego giganta e-commerce i uczynili z Polski jeden z najbardziej innowacyjnych rynków KEP w Europie.


Prognozy rynku KEP


Polski rynek KEP osiągnął wartość prawie 10,7 mld zł i 814 mln paczek w 2020 r., 
po dynamicznym wzroście w ostatnich latach za sprawą poprawy wyników gospodarczych i eksplozji handlu elektronicznego. Najszybszy wzrost nastąpił w segmencie dostaw poza domem (OOH). Naj...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 papierowych oraz elektronicznych wydań magazynu
  • Nieograniczony – przez 365 dni – dostęp online do aktualnego i archiwalnych wydań czasopisma
  • ... i wiele więcej!

Przypisy