Oswojony outsourcing napędzany przez e-commerce

TEMAT NUMERU

Słowo „outsourcing” w odniesieniu do zarządzania magazynem dziś brzmi już całkiem swojsko. Znakomita większość kierowników magazynów wie, jakie obszary funkcjonowania magazynu można zlecić firmom zewnętrznym, wybierając z bogatej oferty obsługi poszczególnych procesów lub decydując się na odważniejszą formę, jaką jest logistyka kontraktowa. 

Klienci coraz częściej dostrzegają korzyści wynikające z partnerskiej współpracy z operatorami logistycznymi. Firmy produkcyjne i handlowe poświęcają coraz więcej uwagi swoim łańcuchom dostaw. Deficyt pracowników i rosnące koszty pracy powodują, że coraz więcej firm szuka oszczędności w zaawansowanych projektach optymalizacyjnych. Bardzo trudne stało się dalsze cięcie kosztów prostych i obniżka stawek za usługi. Dlatego coraz więcej firm skupia się na zaawansowanym przeglądzie swoich sieci dystrybucyjnych (network modeling) oraz szuka oszczędności poprzez łączenie wolumenów dystrybucyjnych oraz lepsze wypełnienie samochodu. Gorącym tematem jest i będzie optymalizacja zapasów i odpowiednia ich alokacja w swojej sieci dystrybucyjnej – twierdzi Adam Chazanow, partner w Graphene Partners.
Rosnące wolumeny, a co za tym idzie – koszty logistyki, a przede wszystkim rozwój handlu internetowego pchają sieci handlowe w kierunku outsourcingu.

 

 

E-commerce napędza outsourcing


Magazynowanie, kompletacja i pakowanie, wysyłka kurierska, obsługa zwrotów i reklamacji oraz usługi specjalistyczne (przepakowywanie, etykietowanie, kontrolę jakościową) – wszystkie operacje prowadzone będą w dedykowanym dla tego celu magazynie operatora logistycznego w Strykowie. LPP, polski potentat odzieżowy, zdecydował się na obsługę kanału e-commerce marek Reserved, Mohito, House i Sinsay przez operatora logistycznego. Arvato będzie odpowiadać za kluczowe elementy całego procesu. 
– W minionym roku nasz kanał sprzedaży online zanotował wzrost na poziomie 120% rok do roku. Był to jeden z kluczowych elementów determinujących decyzję o konieczności inwestycji w tym kierunku i… bu...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 papierowych oraz elektronicznych wydań magazynu
  • Nieograniczony – przez 365 dni – dostęp online do aktualnego i archiwalnych wydań czasopisma
  • ... i wiele więcej!

Przypisy