Pakowanie i opakowania w magazynie

Puszczanie oka do klienta

TEMAT NUMERU

Kilkanaście lat temu główną funkcją opakowania było zabezpieczenie towaru przed uszkodzeniem. Niewiele firm przykładało wagę do samego procesu pakowania. Standard stanowiła utylizacja mniej lub bardziej nadających się do tego odpadów jako wypełniacza, a opakowaniem zewnętrznym najczęściej były materiały „z odzysku”. Dopiero klient, poznając standardy, które pojawiły się w Polsce wraz z rozwojem logistyki, wymusił swoim portfelem na przedsiębiorstwach zwrócenie większej uwagi na kwestie ekologii, estetyki, brandingu i jakości opakowań.

Trudno sobie dzisiaj wyobrazić firmę, która deklaruje, że nie interesuje jej ekologia. Funkcjonują oczywiście branże, gdzie sam sposób pakowania wymaga papierów pakowych smarów, lepików etc., dotyczy to jednakże wąskiej grupy przedsiębiorstw. Najczęściej producentów lub poddostawców do przemysłu ciężkiego. Klient końcowy rzadko ma możliwość kontaktu z opakowaniami „roboczymi” półproduktów lub podzespołów. Do klienta końcowego trafia produkt zapakowany estetycznie, solidnie, a nierzadko z opakowaniem będącym formą ozdoby lub z dodatkowymi funkcjami np. słoiki z uszami do wykorzystania jako szklanki, biodegradowalne opakowania, które można bezpośrednio sadzić w ziemi wraz z roślinami, opakowania przygotowane do ewentualnych zwrotów z preprintem etykiety dla kuriera etc.

W stronę ekologii

Wiele firm wycofuje się w tej chwili z całkiem skutecznych, czystych, efektywnych kosztowo i bezpiecznych wypełniaczy foliowych. Zarówno drobne folie bąbelkowe, jak i wypełnione powietrzem poduszki stanowią problem dla odbi...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 papierowych oraz elektronicznych wydań magazynu
  • Nieograniczony – przez 365 dni – dostęp online do aktualnego i archiwalnych wydań czasopisma
  • ... i wiele więcej!

Przypisy