Pakowanie less waste

TEMAT NUMERU

Opakowania zwrotne, papier lub bawełna zamiast plastiku, a może jadalna osłona dla warzyw i owoców? Sposobów na obniżenie negatywnego wpływu na środowisko nie brakuje, a sieci handlowe coraz aktywniej włączają się w działania na rzecz ekologii. Z jednej strony jest to efektem coraz bardziej restrykcyjnych przepisów, a z drugiej coraz większej świadomości klientów, co z kolei przekłada się na przewagę konkurencyjną.

Na początku roku Polska Sieć Handlowa Lewiatan wprowadziła w swoich sklepach ekologiczne kartony, w które klienci mogą wygodnie spakować nawet duże zakupy. Są one produkowane z wytrzymałej, w pełni poddającej się recyklingowi tekstury falistej i pozwalają na wygodne spakowanie i transport towarów o wadze nawet do 20 kg. Nadruki są wykonane ekologicznymi farbami wodnymi, a do sklejenia kartonów zastosowano ekologiczne kleje na bazie wody.Jak zaznacza w informacji przekazanej przez sieć Marcin Poniatowski, członek zarządu Lewiatan Holding, karton automatyczny jest przyszłością w transporcie produktów spożywczych do domu przez klientów. 
– Lewiatan jako pierwsza sieć w Polsce wprowadza do sklepów to innowacyjne i ekologiczne rozwiązanie do pakowania zakupów. 
Co ważne, karton ma certyfikat nadawany przez Forest Stewardship Council, która jest organizacją odpowiedzialną za certyfikację lasów oraz wszelkiego rodzaju wyrobów z drewna i papieru. Dzięki temu mamy pewność, że drewno do produkcji kartonów pozyskano, nie naruszając przy tym bogactw biologicznych i struktury lasów – podkreśla Marcin Poniatowski. 
Według Lewia...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 papierowych oraz elektronicznych wydań magazynu
  • Nieograniczony – przez 365 dni – dostęp online do aktualnego i archiwalnych wydań czasopisma
  • ... i wiele więcej!

Przypisy