RFID może usprawnić e-commerce

Które obszary logistyki e-commerce usprawni technologia identyfikacji radiowej?

TEMAT NUMERU

Technologia RFID jest wymiernym wsparciem przy procesie inwentaryzacji sklepów czy magazynów. Warto zauważyć, że szacowana dokładność inwentaryzacji towarów przy użyciu standardowych narzędzi do identyfikacji wynosi ok. 65%. Rozwiązania RFID mogą zwiększyć precyzję określania zasobów do 95%.
 

Wartość rynku e-commerce w  Polsce wynosi obecnie niemal 50 mld zł. Przewidywana dwucyfrowa dynamika wzrostu na poziomie 20–25% rocznie spowoduje, że w ciągu kilku lat osiągnie on poziom 80 mld zł  w ciągu trzech najbliższych lat. Wtedy udział e-commerce w całkowitym handlu detalicznym w Polsce wyniesie ok. 10% i osiągnie aktualną średnią europejską. W Polsce na początku 2018 r. zarejestrowanych było ponad 29 100 sklepów internetowych. W ciągu pięciu ostatnich lat ich liczba wzrosła o 34% (z 21 700 w 2013 r.). Szacuje się, że z 26,5 mln polskich internautów 54% dokonało kiedyś zakupu online. Typowy polski klient sklepu internetowego zainteresowany jest najczęściej zakupem odzieży, dodatków, akcesoriów, książek, płyt i filmów. Eksperci przekonują, że handel elektroniczny jest inny. Ma swoją specyfikę, wymagania, ograniczenia, jednak tak jak w przypadku handlu tradycyjnego niezwykle ważną rolę odgrywa magazyn. E-commerce wymaga specyficznego magazynu. Zdarza się, że sprawnie działające magazyny mogą bardzo dobrze spełniać wymogi tradycyjnych klientów, ale mimo to mieć trudności z przejściem na model e-commerce. Klienci detaliczni mają bowiem całkiem inne potrzeby niż klienci biznesowi i te odmienne wymagania mogą mieć znaczny wpływ na pracę m...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 papierowych oraz elektronicznych wydań magazynu
  • Nieograniczony – przez 365 dni – dostęp online do aktualnego i archiwalnych wydań czasopisma
  • ... i wiele więcej!

Przypisy