Wartość rynku e-commerce w Polsce wynosi obecnie niemal 50 mld zł. Przewidywana dwucyfrowa dynamika wzrostu na poziomie 20–25% rocznie spowoduje, że w ciągu kilku lat osiągnie on poziom 80 mld zł w ciągu trzech najbliższych lat. Wtedy udział e-commerce w całkowitym handlu detalicznym w Polsce wyniesie ok. 10% i osiągnie aktualną średnią europejską. W Polsce na początku 2018 r. zarejestrowanych było ponad 29 100 sklepów internetowych. W ciągu pięciu ostatnich lat ich liczba wzrosła o 34% (z 21 700 w 2013 r.). Szacuje się, że z 26,5 mln polskich internautów 54% dokonało kiedyś zakupu online. Typowy polski klient sklepu internetowego zainteresowany jest najczęściej zakupem odzieży, dodatków, akcesoriów, książek, płyt i filmów. Eksperci przekonują, że handel elektroniczny jest inny. Ma swoją specyfikę, wymagania, ograniczenia, jednak tak jak w przypadku handlu tradycyjnego niezwykle ważną rolę odgrywa magazyn. E-commerce wymaga specyficznego magazynu. Zdarza się, że sprawnie działające magazyny mogą bardzo dobrze spełniać wymogi tradycyjnych klientów, ale mimo to mieć trudności z przejściem na model e-commerce. Klienci detaliczni mają bowiem całkiem inne potrzeby niż klienci biznesowi i te odmienne wymagania mogą mieć znaczny wpływ na pracę magazynu.
REKLAMA
Radiowa identyfikacja
Magazyny, które zmierzą się z realizacją zamówień e-commerce, do...