Dołącz do czytelników
Brak wyników

TEMAT NUMERU

25 lutego 2020

NR 2 (Kwiecień 2019)

Rozmowa: Minimum pięć lat obiegu pojemnika

0 51

O perspektywach rozwoju intralogistyki w branży e-commerce w Polsce i kontrakcie z największym internetowym supermarketem spożywczym z Wojciechem Bytnerem, dyrektorem generalnym Georg Utz Sp. z o.o., rozmawia Magdalena Libiszewska.

Od 2015 r. Georg Utz prowadzi własny sklep internetowy, w którym można kupić Wasze produkty. Czy warto było zainwestować sprzedaż internetową produktów adresowanych głównie dla B2B?

Tak, celem uruchomienia tego sklepu i jego funkcjonowania były szersza dostępność naszej standardowej oferty oraz umożliwienie klientom zakupów przez dodatkowy kanał online. Dzięki e-shopowi klient może złożyć zamówienie wdowolnym momencie, a jego realizacja nastąpi szybciej niż w przypadku obsługi tradycyjnej, przez struktury handlowe.  

Skoro jesteśmy przy e-sklepach, w połowie marca br. Georg Utz poinformował okontrakcie zFrisco.pl. Sklep internetowy, który prowadzi sprzedaż świeżych produktów przez internet, będzie korzystał z pojemników firmy. 
Bardzo nas cieszy, że nasze pojemniki wielokrotnego użytku będą służyły w nowym magazynie Frisco.pl. Jest to unikatowa inwestycja na skalę naszego kraju i pierwszy automatyczny magazyn służący wyłącznie do sprzedaży żywności przez internet. Oznacza to duży krok naprzód dla branży e-grocery, która przyciąga coraz więcej klientów, zainteresowanych zakupami spożywczymi przez internet z dostawą do domu.

Jakie były potrzeby, wyzwania Frisco.pl, które rozwiązać mają dostarczone przez Was produkty?
Wtym innowacyjnym technologicznie centrum logistycznym zostaną wykorzystane dwa rodzaje pojemników Georg Utz: EUROTEC do automatyki magazynowej w systemie shuttle oraz pojemniki do dystrybucji zamówień internetowych do domu klientów. Oba produkty wyposażono w kody kreskowe, które umożliwią zarządzanie systemem dystrybucji i pełną kontrolę obiegu opakowań. Pojemniki EUROTEC o wymiarach 600×400×320 mm, w kolorze błękitnym posłużą do magazynowania i transportu wewnętrznego żywności. EUROTEC to produkt przeznaczony do automatycznej obsługi we wszystkich popularnych systemach magazynowych. Dzięki specjalnym wpustom, pojemniki EUROTEC są idealnie przystosowane do manipulacji przez robot przemysłowy, umożliwiając precyzyjne zamocowanie na automatycznych przenośnikach. Pojemnik występuje w bardzo wielu wymiarach oraz wariantach dna. W magazynie Frisco.pl wykorzystano w sumie 25000 pojemników EUROTEC, z podwójnym dnem. Dodatkowo 5000 pojemników wyposażono w spcjalne przegrody, dzielące każdy na cztery komory, dla ułatwienia przechowywania ikompletacji drobnych produktów spożywczych.

W magazynie znalazło się również 10 000 pojemników trapezowych. 
Produkt ten został przeznaczony do kompletacji zamówień internetowych w magazynie oraz dystrybucji towaru przez pracowników Frisco.pl do domu klienta. Jest to rodzaj pojemnika obrotowego – pełny można ustawiać w stos i przewozić jeden na drugim. Po wypakowaniu zawartości natomiast wystarczy opakowanie obrócić o 180° i umieścić pojemniki jeden w drugim, a ograniczymy w ten sposób powierzchnię załadunkową nawet o 85%. Na górnej krawędzi pojemniki mają specjalne uchwyty, które służą do zamocowania reklamówek oddzielających od siebie różny asortyment. Takie rozwiązanie gwarantuje bezpieczeństwo przewożonej żywności – ochronę przed zgnieceniem, wylaniem czy uszkodzeniem artykułów spożywczych. Jest to duża przewaga w stosunku do tradycyjnych, kartonowych opakowań, w przypadku których np. rozlanie transportowanego produktu powoduje zniszczenie kartonu i jego zawartości, a często również sąsiadujących opakowań. Ponadto pojemniki plastikowe ustawiane w stosie nie niszczą się pod swoim ciężarem, co może mieć miejsce wprzypadku opakowań zkartonu.

Frisco.pl potrzebowało pojemników do systemu automatycznego. Jak w ostatnich latach wygląda kwestia zapytań ofertowych w Polsce na pojemniki do magazynów automatycznych, ze szczególnym uwzględnieniem realizacji wspierających e-commerce? 
Zapytań ofertowych jest zdecydowanie więcej niż jeszcze pięć lat temu, ale często nie przekłada się to na decyzję zakupową. Bardzo często uwarunkowania ekonomiczno-prawno-polityczne wstrzymują biznes przed takimi inwestycjami. Dla firm, które chcą zwiększyć efektywność, produktywność i wydajność działania, automatyzacja stanowi natu...

Dalsza część jest dostępna dla użytkowników z wykupionym planem

Przypisy