Dołącz do czytelników
Brak wyników

Skróć cykl zwrotu

Baza wiedzy | 15 września 2021 | NR 2
0 48

Ustandaryzowany proces obsługi zwrotów w handlu elektronicznym jest koniecznością, a sprzedawcy detaliczni, którzy chcą utrzymać się w tej branży, muszą uwzględnić logistykę zwrotów w swoim ogólnym planie biznesowym. Według danych statystycznych, aż 23% zwrotów w handlu elektronicznym jest spowodowanych błędem popełnionym przy kompletacji zamówienia, warto więc poświęcić tej kwestii więcej uwagi.

Czy w ciągu ostatniego miesiąca kupiłeś coś online? A może zajmujesz się przetwarzaniem zwrotów w handlu elektronicznym i toniesz w odesłanych artykułach? Zakupy online stały się powszechne. Polityka firmy w zakresie zwrotów jest krytyczna w przypadku sprzedaży. UPS (Amarican Postal Service) przeprowadził ankietę, w której 79% respondentów stwierdziło, że możliwość bezpłatnego zwrotu ma wpływ na ich decyzję o zakupie u detalisty internetowego. 


Problemy z zarządzaniem zwróconymi produktami


W Czarny Piątek kupiłam okulary przeciwsłoneczne w sklepie internetowym. Kiedy zamówienie dotarło do mojego domu, odkryłam, że wysłano mi niewłaściwy model. Skontaktowałam się ze sprzedawcą, który zaproponował, abym zatrzymała te okulary, a sklep przyśle mi właściwy model. Z punktu widzenia firmy łatwiej i taniej było pozwolić mi zatrzymać okulary, niż przyjąć z powrotem omyłkowo wysłany towar, wprowadzić go na stan magazynowy i ponownie wysłać model, który zamówiłam. Statystycznie 23% zwrotów w handlu elektronicznym jest spowodowanych błędem przy kompletacji zamówienia. Daje to ogromną liczbę przesyłek, których można było uniknąć. Ze względu na wzrost sprzedaży w szczytach zakupowych liczba zwrotów po świętach jest jeszcze większa. Bez strategii obsługi zwrotów Twój proces zarządzania zwrotami jest prawdopodobnie nieefektywny lub nieskuteczny. Nie należy zapominać o logistyce zwrotnej. Zwracane towary zajmują przestrzeń w magazynie, a przyjęcie ich z powrotem na stan zajmuje sporo czasu. Logistyka zwrotów może mieć ogromny wpływ na wyniki finansowe firmy.


Proste rozwiązanie w zakresie zarządzania zwrotami


Regularne przetwarzanie zwrotów nie jest niezbędne, ale prosty proces zwrotu towaru zwiększa satysfakcję klienta. Klient, który ma pozytywne doświadczenie, chętniej dokonuje ponownych zakupów, nawet jeśli wcześniej musia...

Dalsza część jest dostępna dla użytkowników z wykupionym planem

Przypisy